Nieuwe dubbelkampioenen bij jeugd
10 dec
2011

Omdat het gewoon beter uitkwam zijn de dubbelkampioenschappen 2012 voor de jeugd vandaag al gespeeld. Het lukte organisator Simon van Sintmaartensdijk om 7 koppels bijeen te krijgen zodat er een heuse 7-kamp gespeeld kon worden.

Om iedereen een kans te geven en om het allemaal wat spannender te maken werd er gespeeld met handicap, d.w.z. dat de sterkste spelers eerst steeds een achterstand moesten zien weg te werken.

De regerende dubbelkampioenen Lieron Viveen en Jeremy de Graaff verloren al vroeg in het toernooi verrassend van het koppel Damian Ruts met Robin de Korver.

Voor het eerst was deze skoop al tijdens het toernooi live op onze website te zien, een foto van de game-uitslagen, gemaakt door een gniffelende toeschouwer werd als bewijs op onze site gepresenteerd. De selectiespelers van TTV Papendrecht moesten daarna nog serieuser aan de bak omdat ze in hun teammaten, het nieuwe koppel Davey den Boer en Joey Maessen, geduchte concurrentie vreesden.

Het is geen schande dat Aron Labee en Lennard van Hal als laatsten eindigden. Ze verloren alle partijen tegen de meer ervaren tegenstanders, maar ze kunnen prat gaan op het afpakken van een game tegen Fleur Kornet en Kevin Nugteren.

Menno Nugteren en Gideon van Veen wonnen in 3 games slechts één partij (raden van wie), speelden 5x vergeefs een 4e game en verloren alleen in 3-en van Lieron en Jeremey.

Met 3 overwinningen (waaronder de hierboven al genoemde grote prestatie) werden Damian en Robin 5e omdat ze op onderling resultaat net minder waren dan Colin Lodder en Alex van Loon die met hun 4e plaats helaas net naast de prijzen grepen.

Op het laatste moment was Fleur Kornet opgeroepen om in te vallen en goed dat ze "ja" zei. Samen met Kevin Nugteren verloor ze alleen van de beide koppels van de jeugdselectie. Als beloning mochten Fleur en Kevin de 3e prijs in ontvangst nemen.

Zoals een toernooi-organisator hoopt was het slotstuk de finale tussen enerzijds Jeremey en Lieron (met al 1 verliespartij op zak) en anderzijds Davey met Joey die nog ongeslagen waren. De onderlinge strijd moest bepalen wie de nieuwe dubbelkampioenen van de TTV Papendrecht zouden worden.
Zoals het in een finale betaamt, liep de spanning ook nu hoog op. Lieron en Jeremy begonnen met 2 winstpartijen (11-6 en 11-9), maar werden daarna verrast door Joey en Davey die games van 7-11 en 8-11 lieten noteren. In de beslissende 5e game werden Davey den Boer en Joey Maessen via een 5-11 score de nieuwe dubbelkampioen bij de jeugd en kwam de wisselbeker in nieuwe handen.

Foto's van dit sportieve toernooi zijn te zien in de rubriek foto"s: http://www.ttvpapendrecht.nl/Fotos/23/dubbeltoernooi-2012-jeugd

Dubbels jeugd 2012 Jeremy
Lieron