Jeugdselectie herovert koppositie
07 apr

Revanche voor Davey den Boer
In een directe confrontatie met concurrent TVO 1 uit Oosterhout (Gld.) heeft de jeugd van Papendrecht 1 de koppositie in de landelijke C klasse teruggepakt.

Het was even spannend zaterdagmiddag vlak voor aanvang van deze return. Joey Maessen had aan zijn teamgenoten laten weten dat hij wegens een rugblessure niet optimaal zou kunnen spelen wat tegen de sterke tegenstanders een minimum vereiste is. Op het laatste moment werd Davey den Boer gevraagd of hij (toch) het team kon completeren. Nog nazwetend van zijn 12 km. lange fietstocht uit Brandwijk sprak Davey uit zich te willen revancheren voor zijn drie nederlagen in de eerdere uitwedstrijd tegen TVO.

Papendrecht kwam sterk uit de startblokken. Lieron Viveen won in 4 games van Swen Latta, Jeremy van der Graaff had het erg lastig tegen Falco Latta, maar wist tegen de uiteindelijk sterkste opponent met 16-14 in de 5e game te zegevieren en Davey won in 3 games gedecideerd van Tom Derksen. Het nog ongeslagen dubbel van Lieron en Jeremy bleef ook tegen deze bezoekers overeind zodat een riante 4-0 voorsprong ontstond.

Daarna constateerde Jeremy dat TVO zich niet zonder slag of stoot gewonnen wilde geven, het eerste tegengas kwam van Swen die zich na een zeer nipte 9-11 in de beslissende 5e game door Jeremy mocht laten feliciteren. Lieron pakte in de volgende partij tegen Tom stevig uit en beperkte de gamestanden tot 11-8, 11-5 en 11-4 (5-1). Davey diende in zijn tweede partij toch opnieuw zijn meerdere te erkennen in Falco die in 4 games zegevierde.  Lieron won de 8e partij tegen Tom in 4 games, nadat hij de eerste met 6-11 onnodig uit handen gaf (6-2). In zijn laatste individuele partij trof Davey Swen die hij ditmaal wel wist te overwinnen en daarmee door zijn 2 zeges kan terugkijken op een geslaagde revanche.

De slotpartij tussen Lieron en Falco was er een van duidelijk gelijkwaardig niveau. Na nipte games van 13-11 en 12-10 volgde een merkwaardige 2-11 en Lieron moest duidelijk even slikken. Falco dwong echter met zijn aanvallende slagen met 8-11 en 6-11 Lieron succesvol op zijn knieën. Beide opponenten staan thans op de persoonlijke topscorelijst met slechts 3 nederlagen (88%) op gelijke hoogte. Door de 7-3 overwinning heeft Papendrecht 1 TVO ingehaald en staat het thans 3 punten los. Beide teams hebben op papier nog twee nagenoeg gelijkwaardige wedstrijden zodat de spanning om het kampioenschap blijft voortduren.

De jeugdselectie speelt zaterdagmiddag  14 april a.s. vanaf 13:00 uur de laatste thuiswedstrijd. Tegenstander is Red Stars 2 uit Goirle, de uitwedstrijd werd door Papendrecht met 4-6 gewonnen. De jeugdselectie hoopt op uw support, u bent van harte welkom in gymzaal De Kooy aan de Pieter Zeemanlaan 39.