Senioren Papendrecht 6 kampioen
19 apr

Papendrecht 6
Slechts één puntje had het viertal van Papendrecht 6 nog nodig om het kampioenschap in de 3e klass B te vieren. Vanavond in Alblasserdam tegen TTVA 2 speelde Matthijs van Hoek de openingspartij en al meteen brak hij de spanning door gedecideerd zijn team op een 0-1 voorsprong te brengen. Tijd voor felicitaties, bloemen en een foto om de promotie naar de 2e klasse te vieren.

Veel netballen, maar waarschijnlijk nog meer door de euforie van het kampioenschap verloor Piet den Dikken daarna van de altijd lastig bespeelbare Rien de Heer. Ook Erwin Verhaert kreeg daarna flink tegenstand, maar kon met winst in de 5e game de tussenstand op 1-2 zetten. Voor het dubbel werd Lieron Viveen van de bank gehaald, samen met Matthijs resulteerde dit in de 8e achtereenvolgend gewonnen dubbelpartij.

Matthijs en Erwin zetten daarna de stand op 1-5 door hun 3-games zeges op Rien, resp. Peter Houmes. Piet leed daarna zijn tweede nederlaag, Erwin Verboom was met 11-9, 11-9, 11-13 en 11-9 beter, de gebruikelijke term bij dit soort game-uitslagen is dan altijd: "nipt". Ook Verhaert leed daarna een nederlaag, in 4 games was Rien hem te slim af (3-5). Erwin Verboom en Matthijs van Hoek maakten het elkaar daarna erg lastig, van 5-11 naar 14-12, dan weer een 10-12 en een 11-8. Gelukkig trok Matthijs uiteindelijk met 8-11 aan het langste eindje. Gelukkig voor Piet bleef hij deze kampioenswedstrijd niet met lege handen, in 3 games won hij gedecideerd van Peter, einduitslag 3-7.

Het team reisde daarna naar de thuisbasis waar het kampioenschap en de promotie naar de 2e klasse nog eens uitgebreid werd gevierd. Details van dit feestje zijn niet geschikt voor publicatie, maar feit is dat er de volgende dag diversen met een katertje opstonden....