Ervaring Winnie van Rooij teveel voor het talent van BIT
07 okt

Winnie van Rooij
Gisteren stond alweer de 3e uitwedstrijd van de senioren van Papendrecht 1 van het seizoen op het programma. Uit in Ede stond de wedstrijd tegen koploper en absolute titelfavoriet BIT op het programma. Het team van BIT beschikt over 3 jonge talenten: Yorrick Schurink, Maarten Loeve en Rogier Kessel aangevuld met een oude rot in het vak, Hans den Boer. De 3 jonge talenten liepen op een haar na het kampioenschap mis vorig seizoen en hebben met het aantrekken van Hans den Boer (vorig seizoen nog uitkomend in de 1e divisie) een absolute kopman in huis en die de eerste 3 wedstrijden ongeslagen bleef. Doelstelling voor de heren van Papendrecht was dan ook simpel: de nul voorkomen (die hoor je in voetballand nooit). Ondanks deze doelstelling bleef kopman Eddie van Weelde uit de basis aan de Papendrechtse zijde, ook BIT hield haar kopman aan de kant, Hans den Boer kwam alleen uit in het dubbelspel. Eddie overwoog nog wel even om de reis naar Ede te maken voor het dubbelspel maar zag daar om onbekende redenen vanaf.

Harm Hogendoorn beet het spits af tegen Yorrick, na 3 spannende en gelijk opgaande games die allemaal boven de 10 werden beslist, zette Yorrick de thuisclub op voorsprong. Vervolgens trad Winnie van Rooij aan tegen Maarten. Maarten beschikt over een snoeiharde backhand die hij in alle hoeken en standen in stelling brengt. Winnie werd bij vlagen weggeslagen maar bleef stug in zijn eigen spel geloven en kwam regelmatig terug van een achterstand. In de 5e beslissende game stond Winnie met 9-5 en 10-7 achter maar wist hij alsnog de partij met 14-12 naar zich toe te trekken. Toen vervolgens Rogier met 2-1 achter kwam tegen Colin Baldé, leek een verrassing in de maak, helaas gingen de 4e en de 5e game met 11-8 verloren waardoor BIT op 2-1 kwam
In het dubbelspel maakte Hans, terzijde gestaan door Maarten, slechts 3 fouten in 3 games, waardoor Winnie en Harm geen kans hadden. In de 5e wedstrijd ging Harm teveel mee in het snelle spel van Maarten en werd ook hij bij vlagen overtroefd door de backhand van Maarten. Colin leek hard op weg Yorrick te verslaan met een 11-4 en 11-5 winst in de 2e en 3e game, maar moest het wederom in 5 games afleggen. Winnie tegen Rogier werd een spannende pot die in 4 games, alle boven de 10, werd beslist in het voordeel van Rogier. Colin werd vervolgens kansloos gelaten door Maarten evenals Harm door Rogier, waardoor BIT uitliep naar een 8-1 voorsprong. Winnie pepte zich nog eenmaal op voor het slotakkoord tegen Yorrick. De 1e game ging nog verloren, maar daarna pakte hij de 2e en 3e game. De 4e game ging nog nipt verloren, maar de 5e ging overtuigend naar Winnie. Zodoende eindigde de wedstrijd tegen de koploper in een 8-2 verlies voor Papendrecht. Ondanks dit ruime verlies boden de heren van Papendrecht goed weerstand, maar liefst 13 games gingen met 2 punten verschil verloren.
Doordat Pecos met 9-1 verloor, dragen de heren van Papendrecht nog steeds niet de rode lantaarn.