Averij voor jeugdselectie in Middelburg
06 okt

Ook Joey Maessen één zege in Middelburg
Zaterdagmiddag diende de jeugd van Papendrecht 1 om 15:00 uur aan te treden voor de strijd tegen de directe concurrent in de landelijke B-klasse, TTC Middelburg 1. Bij deze uitwedstrijd begeleidde jeugdleider Rob van den Bos eens persoonlijk de geselecteerde jeugd. Rob was zo attent om even naar de webmaster te bellen over het feit dat de wedstrijd live was te volgen via de site van TTC Middelburg. Vanuit een vaste camerapositie was inderdaad een groot deel van de strijd redelijk tot goed te volgen, al was het beeld geregeld bevroren, uiteraard steeds wanneer de wedstrijdspanning toenam.

In Middelburg begon Lieron Viveen met een 4-games overwinning op Mathijs Claus. Hierna trachtte Joey Maessen over Jordin Heijens te zegevieren, maar met scores van 5, 6 en 8 was Joey duidelijk niet opgewassen tegen dit talent. Vervolgens deed Jeremy van der Graaff het goed in zijn openingspartij tegen Julian Flamman, weliswaar de minste van de gastheren, maar de games van 7-11, 6-11 en 9-11 waren toch overtuigend.

Voor de vierde achtereenvolgende maal diende Papendrecht 1 in het dubbel tot het uiterste te gaan, maar deze zaterdagmiddag was het fortuin eindelijk eens aan de zijde van Joey en Lieron. Na 4-11, 11-5, 11-9 en 9-11 volgde de beslissende 8-11 evenals de eerste dubbelwinst dit seizoen. Tussenstand: 1-3.
Aan Lieron om de voorsprong uit te breiden, maar de beste speler van Middelburg, Jordin, dwong Lieron een vijfde game af die hij vervolgens met 11-7 naar zich toe trok. Lieron van zijn 100% af en tussenstand 2-3.  In de 6e partij kon Jeremy het niet bolwerken tegen Mathijs, maar Joey bracht Papendrecht 1 daarna weer op een 3-4 voorsprong door in 4 games te zegevieren over Julian. In zijn slotpartij moest ook Jeremy constateren dat Jordin, althans ook voor hem, onoverwinnelijk bleek.
De beslissende factor voor een dreigende nederlaag was de strijd die Lieron in zijn laatste partij vocht tegen niet alleen Julian, maar meer nog tegen zichzelf. Na verloren games van 11-8 en 11-9 herstelde Lieron zich knap met 6-11 en 8-11, maar liet hij uiteindelijk de beslissende 5e game met 11-7 uit zijn handen glippen. Tweede nederlaag en niet meer de beste speler  van de landelijke B-competitie. Via de webcam was overigens te constateren dat dit niet de sportiefste partij van de middag werd.
Bij de stand van 5-4 was Joey er nog dicht bij om er een gelijkspel uit te slepen, maar met 12-10, 11-5 en 12-10 ging het laatste punt naar de gastheren en was de eerste nederlaag van Papendrecht 1 een feit. Ondanks de 6-4 nederlaag blijft de jeugdselectie koploper, maar Middelburg hijgt met één puntje minder duidelijk in de nek van de Papendrechters.