Eerste winst Papendrecht 1
13 okt

coachen is belangrijk
Vandaag speelden de seniorenselectie thuis tegen FÜRST/LYBRAE 1 uit Heerlen, de nummer 4 op de ranglijst. Heerlen trad aan met een invaller, in de persoon van René Daniels. Naast hem speelden de vaste teamleden Jeffrey Strik en Michael Spiertz, beiden speelden in het verleden nog in de 1e divisie.

In no-time werden de eerste 7 wedstrijden afgelegd. Winnie van Rooij versloeg overtuigend Jeffrey met 3-0 en Colin Baldé verloor vervolgens kansloos in 3 games van Michael. Ook Harm Hogendoorn won in 3 games van René, de 1e game was zelfs 11-0. Winnie en Harm wonnen vervolgens de 1e dubbel van het seizoen, het zal je niet verbazen dat dit in 3 games gebeurde.

Colin won vervolgens, jaja in 4 games, van Jeffrey. Voor de verandering won Winnie (“Winwel”) in 3 games van René. Harm kon bij vlagen goed meekomen met Michael, maar op de momenten dat het erom ging, zette Michael aan en was het ook dit keer 3-0. Colin won zijn laatste wedstrijd met 3-1 van René, waarmee de eerste overwinning van het seizoen een feit was!

Harm won daarna de eerste game van Jeffrey, maar verloor de 3 daaropvolgende games met 2 punten verschil. De laatste wedstrijd ging tussen de, deze dag, nog ongeslagen Winnie en Michael. Zoals verwacht werd dit veruit de mooiste wedstrijd van de dag. Na een verloren 1e game, trok Winnie de 2e en 3e game naar zich toe. In de 4e game kwam Winnie goed terug van een achterstand en kreeg hij op 10-8 twee matchpoints. Helaas bleek Michael over een ijzersterk slotakkoord te beschikken en trok hij deze game nog naar zich toe. Deze tegenvaller kwam hij in de 5e game niet meer te boven, waardoor Michael alsnog won.
Een 6-4 overwinning dus, de eerste overwinning van het seizoen met een klein beetje hoop op de 4e, veilige plaats.