Scholierentoernooi 2012
24 okt

Simon is er maar weer druk mee
Ook dit jaar heeft de TTV Papendrecht weer het scholierentoernooi georganiseerd voor de basisscholen, bij de NTTB beter bekend als "Kindertafeltennisfeest".

Voor woensdag 24 oktober hadden zich 49 leerlingen opgegeven. In de ochtend werd gestreden door de jongens van groep 6 en 7, ’s middags waren de jongens groep 8 en de meisjes van de groepen 6,7 en 8 aan de beurt.
Voor er gestart werd moest de indeling gewijzigd worden, want helaas waren een paar leerlingen niet komen opdagen.

De jongens van de groepen 6 en 7 streden in 4 poules. De nummers 1 en 2 van elke poule gingen door naar de laatste 8. Vanaf nu was het voor de verliezer afgelopen en mocht de winnaar proberen de volgende tegenstander uit het toernooi te spelen. Vooral in deze laatste partijen was de strijdlust erg hoog. Via zogenaamde kruisfinales werden uiteindelijk de prijzen verdeeld.

De laatste 4 die overbleven speelden de halve finales:
Lex Belinfante – Yari v/d Graaf: 3-11, 8-11 en 6-11 = 3-0
Mart v/d Starre – Matthijs Ywema: 10-12, 12-10, 7-11 en 2-11 = 1-3
om de 3e en 4e plaats: Lex Belinfante – Mart vd Starre: 9-11, 11-9, 4-11 en 6-11 = 1-3
de finalewedstrijd: Yari v/d Graaf – Matthijs Ywema: 11-5, 11-4 en 11-8 = 3-0

Resultaat jongens groep 6 en 7:
1e Yari v/d Graaf – Prins Florisschool
2e Matthijs Ywema – Koningin Beatrixschool
3e Lex Belifante – Prins Constantijnschool
4e Mart v/d Starre - Koningin Beatrixschool
Op deze site in de rubriek Foto’s zijn deze kanjers (1 t/m 4 vlnr) met hun prijzen te bewonderen.

In de middag streden zowel de jongens van groep 8 als de meisjes in 2 poules tegen elkaar. De nummers 1 en 2 gingen rechtstreeks door naar de kruisfinales. Ook hier werd er getreden voor de winst, met zelfs een traan van teleurstelling bij een verliespartij.

De laatste 4 meisjes speelden de volgende partijen:
Iza Appeldoorn – Isabel van Beekveld: 11-3 en 11-4 = 2-0
Lisanne v/d Heuvel – Michelle Weemhoff: 11-9, 8-11 en 14-12 (!) = 2-1
Om de 3e en 4e plaats: Isabel van Beekveld – Michelle Weemhoff: 11-1, 11-6, 8-11 en 11-6 = 3-1
De finalewedstrijd: Iza Appeldoorn – Lisanne v/d Heuvel: 11-3, 11-6 en 14-12 = 3-0

Resultaat meisjes:
1e Iza Appeldoorn - de Knotwilg
2e Lisanne v/d Heuvel - Oranje Nassauschool
3e Isabel van Beekveld - Prins Constantijnschool
4e Michelle Weemhoff - Prins Constantijnschool
Ook van deze dames zijn de foto’s (1 t/m 4 vlnr) te bewonderen op onze internetpagina Foto’s.

Bij de jongens van groep 8 gingen de slotpartijen alsvolgt:
Diego Tjin Pit Joen – Ramon Westerbeke: 11-6 en 11-6 = 2-0
Yessin de Bot - Jeremy v/d Stel: 4-11 en 4-11 = 0-2
Om de 3e en 4e plaats: Yessin de Bot – Ramon Westerbeke: 11-13, 11-6, 11-7 en 11-8 = 3-1
De finalewedstrijd: Jeremy v/d Stel – Diego Tjin Pit Joen: 13-11, 9-11, 11-9 en 11-8 = 3-1

Resultaat jongens groep 8:
1e Jeremy v/d Stel – De Viermaster
2e Diego Tjin Pit Joen - Prins Constantijnschool
3e Yessin de Bot - Koningin Beatrixschool
4e Ramon Westerbeke - Prins Florisschool
Ook hun glunderende gezichten (1 t/m 4 vlnr) zijn te zien in de rubriek Foto’s.

Organisator Simon van Sintmaartensdijk liet na afloop duidelijk weten dat zonder de vrijwilligers als scheidsrechter, voor de bardienst en voor de ordehandhaving, deze dag niet gehouden had kunnen worden. Mede namens de jeugdcommissie van de TTV Papendrecht bedankte Simon iedereen voor zijn aanwezigheid en inzet.