Seniorenselectie mist strohalm
03 nov
2012

Na 2 goede uitslagen de afgelopen weken tegen de nummers 3 en 4, was een winstpartij tegen nummer 6 Pecos wel de verwachting.

Het begin was veelbelovend. Harm Hogendoorn verloor de openingswedstrijd van de veel te sterke Friso Reitsma, maar Winnie (Winwel) van Rooij en Colin Baldé wonnen gelukkig beiden hun eerste wedstrijd met overtuiging van Ilja Koers resp. Kristijan Plesnik, beide partijen werden in de thuiswedstrijd nog verloren.

Het dubbel bleek ditmaal de ommekeer in negatieve zin, Harm en Winnie waren tegen Ilja en Kristijan 3 games lang prima op dreef maar op het eind ging het steeds mis (11-9, 11-8 en 11-8). Harm verloor vervolgens in 4 games van een sterk spelende Ilja waarna Colin een logische nederlaag boekte tegen Friso, die na een 8-4 achterstand 16 punten op rij maakte voordat Colin weer een puntje maakte (11-8, 11-1 en 16-14).

Winnie verloor jammerlijk met 12-10 in de 5e game van Kristijan waardoor de tussenstand op 5-2 kwam in het voordeel van de thuisploeg. De laatste 3 wedstrijden werden in recordtempo afgewerkt: Colin verloor kansloos van Ilja, Harm liet geen spaan heel van Kristijan (na 11-6 werd het driemaal 5-11), hetzelfde deed Friso met Winnie (11-2, 11-2 en 12-10). Eindstand 7-3.

Door deze uitslag is het kleine beetje hoop op handhaving compleet vervaagd, jammer dat Friso 2 keer mee speelde tegen Papendrecht 1 en voor de rest alleen een wedstrijd tegen BIT. Volgende week wacht voor de seniorenselectie de thuiswedstrijd tegen nr. 2 VVV. Het is tevens voorlopig de laatste keer dat de seniorenselectie tegelijkertijd speelt met de jeugdselectie.
Voor belangstellenden een reden te meer om eens te komen supporteren voor beide teams. Zaterdag wordt het eerste pingpongballetje in de Kooy geslagen om 13:00 uur.