Dikke nederlaag seniorenselectie
2012

Selectiespeler Harm Hogendoorn deed verslag over de wedstrijd van het seniorenteam Papendrecht 1, afgelopen zaterdagmiddag in de Kooij.

Vandaag stond de wedstrijd tegen de no. 2 in onze poule op het programma, VVV 1 uit Leidschendam.  Papendrecht 1 trad aan met Eddie van Weelde, Winnie van Rooij en Harm Hogendoorn.

Harm opende tegen ex-eredivisie speler Werf Thomas. Een goede 1e game ging nipt verloren waarna Werf zijn klasse toonde en Harm er niet aan te pas kwam in de 2e en 3e game. Winnie tegen Rick Bierhuis werd een kraker, welke uiteindelijk met 11-9 in de vijfde game werd beslist in het voordeel van Winnie, waardoor de tussenstand op 1-1 kwam.

Eddy speelde zijn eerste wedstrijd tegen Matthijs van der Heiden. Zowel in de 1e als in de 3e game werd een grote achterstand weggewerkt waardoor Ed op 2-1 kwam. In de 4e game leek Ed dit kunstje weer te flikken maar helaas ging het boven de 10 mis. In de 5e game was Matthijs een maatje te groot voor Ed. (4-11 en dus 1-2 achterstand).

Harm en Winnie begonnen vervolgens voortvarend aan het dubbelspel met winst in de 1e game. De opstelling bleek wel cruciaal want in de 2e en 4e game kwamen de Papendrechters er niet aan te pas. Aangezien de 3e game nipt werd verloren ging ook dit punt naar de heren van VVV. Winnie tegen Werf werd een snelle pot. Waar Winnie in voorgaande wedstrijden het Werf erg lastig maakte, was het dit keer een overduidelijke 3-0 overwinning voor Werf. Harm speelde grillig tegen oud teamgenoot Matthijs, de eerste game werd gewonnen na een grote achterstand, de 2e en de 4e gingen ruim verloren, de 3e nipt. Eddie tegen Rick leek de goede kant op te vallen, een 2-1 voorsprong en ook nog een ruime voorsprong in de 5e game bleken echter niet genoeg, 9-11 in de 5e voor Rick. Doordat ook Winnie van Matthijs verloor kwam de tussenstand op 1-7.

Ed kwam er logischerwijs tegen Werf niet aan te pas. Harm kreeg in zijn laatste wedstrijd een lesje efficiency van Rick. Drie games gingen met 11-9 verloren terwijl tussendoor een game met 11-3 werd gewonnen. Kortom meer punten maar geen winst.
Een 9-1 nederlaag die wel wat minder ruim uit had mogen vallen. De 5e plaats lijkt nu wel definitief waardoor degradatie onomkeerbaar lijkt. Volgende week spelen de heren van Papendrecht hun laatste thuiswedstrijd tegen aanstaand kampioen BIT uit Ede.