Papendrecht 10 kampioen ondanks nederlaag
13 nov

v.l.n.r.: Jan Tillemans, Kitty Devilee en Kees van Blitterswijk
Vanavond zijn de senioren van Papendrecht 10 kampioen geworden in de 5e klasse C. Ervanuitgaande dat de concurrent diezelfde avond met 10-0 zou winnen, behoefde team 10 slechts 5 punten te scoren voor de bloemenhulde.
Maar die 5 punten zijn er nooit gekomen. Tegenstander MTTV 5 kwam in de sterkste opstelling en het team had de sportieve doelstelling om het de thuisploeg zo lastig mogelijk te maken en zich zo wellicht te kunnen revancheren van een eerder in Meerkerk geleden nederlaag.

De wedstrijd begon als vanouds met een overwinning van Kees van Blitterswijk, maar daarna beten zowel Jan Tillemans als Kitty Devilee in het stof. Niet zonder de grootste moeite probeerden Jan en Kees daarna om voor de negende achtereenvolgende maal het dubbel op het conto van Papendrecht 10 te schrijven. Het was even slikken na 4-11, maar daarop volgde winst met 11-6, duidelijk was dat de opstelling in het dubbel een bepalende factor was. Na 8-11 en 11-7 wisten Kees en Jan met 11-9 zonder dubbelverlies te blijven en was de tussenstand 2-2.
Jan ontmoette daarna een verbeten Truus de Goeij die met 8-11 en 3-11 gedecideerd haar goede wedstrijdinstelling demonstreerde. Jan kwam moeizaam terug met 11-7 en 11-9, maar zag de vijfde game met 6-11 in het voordeel van de Meerkerkse gaan. Zij had haar revanch en de stand was 2-3.

Ook Kees diende daarna (pas voor de tweede maal dit seizoen) zijn meerdere te erkennen in een tegenstander, deze eer kwam ten goede aan Richard de Rijk (2-4). Kitty wilde vervolgens orde op zaken stellen, maar steeds met het minst mogelijke verschil (11-13, 12-14 en 9-11) viel elke laatste bal in het voordeel van Arie Verduin (2-5).
In zijn slotpartij lukte het ook Richard om zich te revancheren op Jan. Na een slopende partij met games van 9-11, 19-17 (!!), 11-7 en 7-11 volgde een jammerlijke 8-11, tussenstand derhalve 2-6 waarmee een kampioenschap op eigen kracht teniet werd gedaan.

Kitty won daarna wel overtuigend in 3 games van Truus, 11-7, 11-6 en jawel 11-1. In de slotpartij moest Kees wederom alles uit de kast halen omdat Arie Verduin datzelfde presteerde. Na nipte games van 11-8 en 10-12 volgden games met groter verschil: 5-11 en 11-4. In de beslissende game onderstreepte Arie met 5-11 echter de strijdvaardigheid van MTTV 5 en het moet gezegd, er verscheen een verdiende 3-7 nederlaag op het wedstrijdformulier.

Eerst dan volgde er een telefoontje naar concurrent DFC 2 die weliswaar deze avond ook won, maar met te weinig punten om Papendrecht 10 volgende week nog te kunnen inhalen.
Ergo: tóch bloemen en promotie voor Kees, Kitty en Jan !