Eigen kweek sluit landelijk tijdperk af
21 apr

Lieron en Jeremy
Zaterdagmiddag speelde de jeugdselectie thuis in De Kooij de allerlaatste competitiewedstrijd op het hoogste landelijke niveau. In de wedstrijd tegen kampioen Kluis 1 uit het Limburgse Geleen, onvermijdelijk verloren met 3-7, konden Jeremy van der Graaff en Lieron Viveen, de kern van jeugdteam Papendrecht 1, terugzien op enkele succesvolle seizoenen tafeltennis in de landelijke competities.

De uit eigen kweek afkomstige jeugdspelers waren eind 2011 het hoogste niveau van de regionale NTTB-West ontgroeid en vanaf de voorjaarscompetitie 2012 begon de krachttoer door Nederland. Voor korte termijn completeerde Davey den Boer het tweetal, Joey Maessen versterkte het team voor wat meer seizoenen. Het landelijk debuut in de C-klasse werd onmiddellijk bekroond met het kampioenschap. Leuk voor de TTV Papendrecht was dat in dat seizoen ook de seniorenselectie promoveerde naar de landelijke 3e divisie zodat de thuiswedstrijden in het najaar van 2012 gezamenlijk op de zaterdagmiddag konden worden gespeeld, een unicum voor onze tafeltennisvereniging.

Het lukte de jeugd van Papendrecht 1 om meteen door te stoten van de B-klasse naar het allerhoogst haalbare, competitiespelen in de A-klasse. Jammer dat dit laatste seizoen de inspanningen niet meer beloond werden met aansprekende prestaties, de concurrentie was te hevig, maar de uitdaging de rode lantaarn te ontlopen werd wel gewonnen, zodat de huidige jeugdselectie van de TTV Papendrecht trots en met opgeheven hoofd kan terugzien op enkele seizoenen tafeltennis op het hoogste jeugdniveau. Enerzijds gedwongen door het bereiken van leeftijdslimieten, anderzijds komt voor deze jeugdspelers nu de studie op de eerste plaats. Bij de senioren gaan we meer horen van deze talenten.

Binnen de tafeltennisvereniging zijn de jeugdtrainers Harm Hoogendoorn en Bas Bisschop nu een nieuwe generatie topspelers aan het kneden, wanneer e.e.a. tot uiting komt in memorabele prestaties is nog onbekend, maar dat enkelen van de huidige jeugdgroep de top gaan halen, leidt geen twijfel.