Lieron Viveen Nederlands jeugdkampioen B-spelers
28 apr

(Op verzoek van de redactie beschreef Lieron zelf zijn prestaties:)

Jaja, ik ben Nederlands kampioen bij de B !

Het toernooi werd gehouden op zaterdag 27 april in Arnhem. Ik zat in een 3-mans poule. Ik won mijn 2 poulewedstrijden vrij eenvoudig met 3-0. Half 11 was de poule al afgelopen en moest ik wachten op mijn vervolgronde (ik was een van de spelers met een 'bye').

De 3e ronde moest ik tegen Iloy van Genderen van Ilac, ik kwam 1-0 achter en won nog met 1-3. De 1/16e finale moest ik tegen Mees van der Meer van SVE, een verdediger. Dit was in mijn ogen de spannendste en moeilijkste partij van het toernooi, ik moest erg bikkelen en pakte na 10-5 achter gestaan te hebben in de 5e set met jawel 5 matchpoints tegen, met 11-13 de partij na coaching van Johan Snoep die ook met zijn dochters aanwezig was.

De kwartfinale was tegen Kampioenspoule speler Jelco van Grunsven van TN Nijmegen, ook hier werkte ik 3 matchpoints weg en won hem in 5-en.

De halve finale was tegen Jelco zijn teamgenoot Martijn Wiltink waar ik met 3-1 van won. Uiteindelijk moest ik in de finale tegen Ricardo Snip van TTV Appelscha wat resulteerde in een snelle 3-0 winst voor mij. En zo heb ik het Nederlands Kampioenschap bij de B gepakt :)

Het bereiken van de halve finale stond ook voor deelname aan het NK-A op zondag met (Ere)divisiespelers. Hier ben ik natuurlijk ook naar toegegaan, samen met Erwin Verhaert als coach op de vroege zondagmorgen. Het niveau lag hier een stukkie hoger en ik werd ingedeeld in een poule bij een 1e divisie kerel van Pecos, een 2e divisiespeler van Scylla en een verdediger die Hoofdklasse speelt.

Helaas ging ik niet door. Ook had je bij het NK-A een Dubbeltoernooi er aan vast. Ik dubbelde met Martijn van der Heide van Taverzo. Dubbelen verliep ons prima voor de 1e keer en we konden prima overweg.

Groetjes,
Lieron