Drie winnaars clubkampioenschap dubbels jeugd !!!?!!!

het deelnemersveld rondom de kampioenen
Organisator Simon van Sintmaartensdijk heeft het voor elkaar, hij schiep een unieke situatie tijdens het clubkampioenschap dubbel 2013 voor de jeugd.

Omdat een speler zich op het laatste moment aanmeldde, zocht en vond Simon voor hem een dubbelpartner, maar dezelfde speler had zelf ook al een maatje gevonden..

Simon bedacht een oplossing en liet iedereen spelen, zo hoort het natuurlijk ook. Maar dat er dan na afloop van het toernooi DRIE spelers als EEN duo de eerste prijs zou gaan halen, had hij natuurlijk niet voorzien en ook niet gehoopt.
Er was bij de prijsuitreiking uiteraard een prijsje te weinig, maar dat wordt later wel weer rechtgezet.

Simon schreeft over dit toernooi het volgende verslag:
Op donderdag 23 mei j.l. was het dan weer zover. De clubkampioenschappen voor de jeugd werden gehouden. De leden van ons eerste jeugdteam, welke landelijk spelen, deden niet mee. Dit opende de weg voor de nieuwe aanstormende jeugd.  Er deden 7 dubbelteams mee. Hoewel, er was een triple-team. Robin de Korver stond alleen op de lijst en de spelleider had voor een medespeler gezorgd, Arne Spiering was bereid om met Robin te spelen. Ook de moeder van Robin had voor een speler gezorgd, Collin Lodder. In onderling overleg werd op de speelavond besloten dat zij een driemans team zouden vormen. Er werd gespeeld in een poule. Iedereen zou tegen elkaar strijden, om uiteindelijk tot een winnaar te komen..

Zo begonnen om 19.00 uur de eerste wedstrijden. Spelers waren nerveus en zenuwachtig. Voor sommigen was het nieuw om te dubbelen. Na en korte uitleg van de spelregels en onder begeleiding van een ervaren teller werd er fanatiek gespeeld. Na in de 1e ronde vrij te zijn geweest werden de favorieten voor de titel, Menno Nugteren en Gideon van Veen, in de 2e ronde in 3 sets verslagen door Robin Korver en Collin Lodder. Volgens Menno en Gideon was het niet erg want in de kruisfinale zou alles wel goed komen. Maar ja, in een poule van 7 zijn er geen kruisfinales en waren zij dus afhankelijk wat hun tegenstander verder zou doen.

Tijdens de wedstrijden zag je dat de spelers met competitie-/leeftijdervaring in het voordeel waren. Hoewel de (nog) niet competitiespelende jeugd zich goed verweerde. Enkelen wisten zelf een game af te snoepen van dubbels welke 4e klasse spelen.
In de 7e en laatste ronde was het alleen nog spannend wie er 2e of 3e werd. Het driemans team had alle wedstrijden gewonnen en kon dus de fel begeerde wisselbeker mee naar huis nemen. De strijd om de volgende plaatsen ging tussen Gideon/Menno en Jesse Spiering/Ruben Singewald. Gideon en Menno verloren de eerste 2 games. Hierna kwamen zij er achter dat bij winst de 2e prijs op hen lag te wachten. Uiteindelijk werd de wedstrijd in hun voordeel met 2-3 gewonnen.

Na een avond vol strijd kwam de volgende uitslag op de borden:
1e en dubbelkampioen jeugd 2013:
Robin de Korver/Arne Spiering/Collin Lodder

2e Gideon van Veen/ Menno Nugteren
3e Jesse Spiering/Ruben Singewald.

Uiteraard wil ik alle spelers bedanken welke buiten de prijzen vielen:
-    Rick Romijn/Mark Quist
-    Dirk Imanse/Nander Kroon
-    Henk Jan Spuijbroek/Aram van de Graaf
-    Mees Boer/Matej Petrivic
Hopelijk zie ik jullie volgend jaar allemaal weer bij de clubkampioenschappen 2014.

Namens de jeugdcommissie Simon van Sintmaartensdijk.