Nieuwe tafels nog beter gemaakt
02 sep

Hoera, we hebben 5 nieuwe tafels, dat weten jullie inmiddels al.

Helaas is het zo dat we de tafels niet definitief kunnen laten staan, maar moeten we ze iedere keer opnieuw eerst versjouwen en opzetten om na afloop e.e.a. weer af te breken en terug te plaatsen. Dat dus op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag, zo’n 8 keer per week. En makkelijk is dat niet, zeker niet voor de jeugd, want de tafels zijn groot en heel zwaar.

Het lijkt logisch dat de tafels bestand zouden moeten zijn tegen het vele versjouwen en dat er dan bijvoorbeeld stevige wielen met sterke assen onder zouden zitten. Helaas is dit niet het geval en de ervaring leert dat we heel vaak last hebben dat de meegeleverde wielen bezwijken, waardoor we de tafels uiterst moeizaam kunnen verplaatsen.

Maar ook op andere onderdelen wordt er kritisch naar de kwaliteit gekeken.

Ewout
Mede door de ervaring wijzer hebben onze vaste klusjesmannen, vader Rob en zoon Ewout van Lambaart, onder insiders de Bireco’s genoemd, voorgesteld om meteen bij aflevering de tafels drastisch te verstevigen. Zij hebben weer eens een vrije zaterdag opgeofferd voor de TTV Papendrecht, dus voor ons allemaal.

Wat hebben ze gedaan ?

• Bij zowel de 5 nieuwe als de 2 “oude” tafels zijn de kokers waaraan de wielen bevestigd zijn gevuld met een houten balk zodat de kokers niet meer indeuken.
  • Montage van de wielen met behulp van borgmoeren i.p.v. de standaard bijgeleverde moeren.
  • De wielen zijn voorzien van hout tussen wiel en tafel tegen het omklappen van de wielen en ter versteviging van de montage.
  • De wielen zijn voorzien van een rvs buis en rvs ringen t.b.v. de lagering.

Rob
Waarom de leverancier niet zelf zijn tafels verstevigt ? Tsja, als er niets kapot gaat en ze slijten niet of nauwelijks, dan heeft de leverancier geen handel. Logisch toch ?

Toch een probleempje als je als vereniging geen dikke portemonee hebt, maar gelukkig heeft de TTV Papendrecht de Bireco’s !

Bedankt heren !