Scholierentoernooi 2013.
23 okt
2013

Op woensdag 23 oktober was het weer zover, het jaarlijkse scholierentoernooi voor de plaatselijke jeugd. De leerlingen van de groepen 6, 7 en 8 konden hun tafeltennisvaardigheden met elkaar meten. Er werd gestreden in 3 klassen: meisjes, jongens groep 6-7 en jongens groep 8.

In de ochtend waren de jongens aan de beurt. In totaal 14 jongens, eerlijk verdeeld over 2 groepen van 7 gingen ze de strijd met elkaar aan. Iedereen speelde dus 6 wedstrijden met uiteindelijk een nummer 1, 2 en 3. Om een wedstrijd te winnen moest je 2 sets gewonnen hebben.

De 1e wedstrijd was voor iedereen even wennen. Duidelijk werd dat veel gespeeld wordt tijdens de vakanties. Hierdoor dacht een enkeling dat de “vakantiespelregels” ook voor deze wedstrijden golden. Na enig uitleg over de spelregels en de mededeling dat wij het spelletje spelen volgens de NTTB regels werd door iedereen vervolgens weer vol overgave gespeeld.
Na enkele ronden steeg de spanning.

v.l.n.r.: Yari vd Graaf, Lars vd Velden en Vincent Pattinama
Met 7 spelers in 1 poule was het wel moeilijk om te bepalen op welke positie je stond. Om de spanning er tot het laatste moment in te houden had de wedstrijdleiding besloten om geen tussenstanden door te geven. Na bijna 2 uur strijd leveren werd de eindstand bepaald.
Na het uitreiken van de bekers door onze voorzitter Jan van Dalen ging ieder een met een voldaan gevoeld naar huis.

Uitslag jongens groep 8:

1e Lars vd Velden de Knotwilg
2e Yari vd Graaf prins Floris
3e Vincent Pattinama prins Constantijn

v.l.n.r.: Luuk Boerman, Lucas Maskell en Jarno Westerbeek

Uitslag jongens groep 6-7:

1e Lucas Maskell
‘t Kofschip de Wielen
2e Luuk Boerman
prins Floris
3e Jarno Westerbeek ‘t Kofschip de Wielen

v.l.n.r.: Lisanne vd Heuvel, Natasja Dragic en Lianne vd Hoorn
In de middag waren de meisjes aan de beurt. 11 meisjes hadden zich opgegeven en zij speelden in 2 poules. De nummers 1 en 2 van elke poule zouden tegen elkaar spelen om de prijzen. Ook bij de meisjes werd er fanatiek en met veel inzet gestreden. Een enkeling had nog nooit getafeltennist, maar na enig oefenen ging het hen goed af. Bij de meisjes was er zelfs iemand die dacht dat als je de bal met je losse hand slaat over het netje en op tafel het punt voor jouw was. Ook dit zal wel een van de “vakantiespelregels” zijn. Al met al was het gezellig en werd er veel gelachen.
In de halve finale en in de finale werd er gestreden om 3 gewonnen sets. Beide wedstrijden werden in 3 sets beslist.

Uitslag meisjes:

1e Natasja Dragic de Knotwilg
2e Lisanne vd Heuvel Oranje Nassau
3e Lianne vd Hoorn de Viermaster

Ik wil alle deelnemers bedanken voor een gezellige dag en uiteraard ook een dank aan de vrijwilligers die als scheidsrechters/tellers hebben meegeholpen.

Namens de jeugdcommissie,
Simon van Sintmaartensdijk.