project Hart voor Sport afgerond
15 apr
2015

Vanmiddag is het project "Hart voor Sport" afgerond. Op vijf achtereenvolgende woensdagmiddagen hebben 2 groepen basisscholieren kunnen kennismaken met de tafeltennissport.

Diverse senioren en jeugdleden van de TTV Papendrecht hebben de kinderen geleerd wat de spelregels zijn en hoe je het beste het pingpongballetje kan slaan.

Begrippen als backhand, forehand, smash, spinnen en kappen en nog veel meer termen die bij het tafeltennissen horen, werden onder de aandacht gebracht. Naast de instructies werden er als afwisseling ook spelletjes als "rondom de tafel rennen" en echte wedstrijden gespeeld. Op deze slotdag werd een toernooitje afgewerkt.

Na afloop kregen alle deelnemers een certificaat als herinnering aan de tafeltenniscursus.

Wie weet, zien we sommigen nog eens terug achter de tafeltennistafel.

Voor volgend jaar staat dit project wederom op het programma van de TTV Papendrecht.