Robin de Korver en Lieron Viveen winnen Vriendschapstoernooi 2015
26 jun

Lieron moest werken en kon niet meer op de foto
Ook het laatste toernooi van het jaar is gespeeld. Traditioneel sluit het Vriendschapstoernooi de reeks van clubtoernooien af. Een junior lid kan zich inschrijven samen met een senior: vader, moeder, opa, oma, lid van de vereniging of niet, het maakt allemaal niet uit. Het toernooi staat immers in het teken van vooral veel lol en plezier met elkaar hebben en uiteraard toch wel een beetje de strijdlust om de felbegeerde wisselbokaal met de grote oren.

De inschrijving van de jeugdleden was gevarieerd. De 8 jarige Jesse Hooglander had zich ingeschreven met zijn vader Eelco (geen enkele tafeltenniservaring). Menno Nugteren, 18 jaar, vormde een koppel met Philip Beker, 68 jaar. De 6 overige jeugdleden zaten wat leeftijd betreft tussen deze 2 uitersten.

Om exact 19.30 uur werd er gestart met 8 koppels. Alles was ingedeeld in 1 poule. Iedereen moest dus 7 maal aan de bak om een goede klassering te behalen, zonder handicap. 2 games moesten er gewonnen worden om het winstpunt binnen te halen. Gespeeld werd er op 4 tafels te gelijk, zodat van “toernooivervalsing” geen sprake kon zijn.
In de 1e ronde hing er een sensatie in de lucht. Jesse en Eelco speelden tegen de favorieten, Robin de Korver met Lieron Viveen. Na 2 games was de stand 1-1 (11-5, 9-11). Een spannende 3e game volgde waarin Robin en Lieron net aan het langste eind trokken, 11-8. De overige 3 wedstrijden in deze ronde werden eenvoudige 2-0 overwinningen.
In speelronde 2, 3 en 4 deden zich geen verrassingen voor. Alle wedstrijden werden met 2-0 gewonnen of verloren. Hierdoor stonden halverwege het toernooi 4 koppels op 4 winstpartijen en 4 koppels op 0 winstpartijen. De ontknoping zou dus in de laatste 3 speelronden plaatsvinden.
Speelronde 5 leverde voor Thomas Akerboom en vader Wim hun 1e winstpartij op. Zij wonnen in 2 games, 11-5 en 11-7, van Jesse en Eelco. Ook Mees Boer/Max Kornet wonnen hun 1e partij in 2 games van Menno Nugteren/Philip Beker (5-11 en 4-11). Colin Lodder/Jan van Dalen verloren hun 1e partij in 2 games, 11-7 en 12-10, van Robin/Lieron.
In speelronde 6 en 7 deden zich geen verrassingen voor. De favorieten bleven winnen. In de 7e speelronde deden Thomas en Wim er alles aan om hun puntentotaal te verdubbelen. In een derde game verloren zij nipt van Menno en Philip (11-8, 8-11 en 12-14)

Na bijna 2 uur spelen was het tijd om de punten te tellen. De deelnemers hadden het de organisator makkelijk gemaakt. Alle teams hadden een verschillend aantal punten.
Buiten de prijzen zijn gevallen, in willekeurige volgorde:
-    Arne Spiering / Drago Bikarevic
-    Thomas Akerboom / Wim Akerboom
-    Jesse Hooglander / Eelco Hooglander
-    Mees Boer / Max Kornet
-    Menno Nugteren / Philip Beker.
Ik wil jullie bedanken voor jullie deelname, want immers zonder jullie geen geslaagd toernooi.

De prijzen werden verdeeld onder:
-    3e     Ruben Singewald / Kevin Nugteren
-    2e     Colin Lodder / Jan van dalen
-    1e    Robin de Korver / Lieron Viveen.
De prijzen werden uitgereikt door Herman Erkelens, oud lid van de Vriendschap, de voormalige vereniging die de wisselbokaal gesponseerd heeft.

Alle deelnemers nogmaals bedankt voor jullie deelname.
Namens de jeugdcommissie Simon van Sintmaartensdijk