Ruben Singewald wint kersttoernooi
20 dec

Traditiegetrouw wordt het jaar bij de jeugd afgesloten met het kersttoernooi.
12 jeugdleden hadden zich opgegeven om voor het laatst in 2015 met elkaar de strijd aan te gaan. Er werd gespeeld in 2 groepen. Groep 1: de competitie spelers en in groep 2: de niet competitiespelers.

De competitiespelers speelden een 9-kamp met handicap. Het verschil in klasse zou de beginstand zijn bij elke set. Gespeeld werd er om 2 gewonnen sets. Gespannen gingen Colin Lodder, Dirk Imanse, Mees Boer, Lennard van Hal, Thomas Akerboom, Ruben Singewald, Mark Quist, Nander Kroon en Jelle van Ettinger om 19.00 uur van start aan het toernooi.
Vanaf het begin werd er om elk punt gestreden. Na 4 speelronden werd er een pauze ingelast. Ruben had alle 4 zijn partijen gewonnen, gevolgd door 2 spelers met 3 zeges, Dirk en Mees.

Voor de 3 spelers die nog geen competitie spelen, Roberto den Hertog, Jesse Hooglander en Lars (? red.), was er een soort apenkooi-tafeltennis opgezet. Zij konden in 3 oefeningen hun servicevaardigheden bijschaven. Met voor elke oefening 30 ballen konden zij serveren op een korf, mandje of een paraplu (zie de foto met paraplu). Degene met de meeste ballen in een object had ook de meeste punten. Voor de pauze zouden zij ook nog een enkeltje tegen elkaar spelen. Helaas haakte Lars halverwege af, hij voelde zich al enkele dagen niet lekker maar wilde toch graag meedoen.

Tijdens de pauze konden de spelers zich te goed doen aan limonade, snoep, chocolade en koekjes. Dus genoeg suikers en energie om het 2e deel van het toernooi aan te vangen.
Roberto en Jesse gingen voor de 2e maal hun vaardigheden op het serveren etaleren. De overige 9 spelers gingen door met hun wedstrijd. Ruben won vrij eenvoudig in 2 sets , 11-3 en 11-6 van Mark. Mees won van directe concurrent  Dirk in 2 sets:, 14-12 en 11-7. Colin won zijn wedstrijd waardoor hij ook op 3 winst partijen kwam en dus gelijk stond met Dirk.
Ruben bleef ook zijn 2 volgende partijen winnen en bleef dus ongeslagen. Zou de laatste ronde hier nog iets aan kunnen veranderen??? In de 7e ronde speelden Colin en Dirk tegen elkaar. Zij hadden beiden 4 gewonnen wedstrijden. Deze wedstrijd zou bepalen wie een voorsprong zou nemen voor een medaille. Hoewel Dirk zich kranig verweerde verloor hij in 2 sets 11-7 en 11-8.

In de 7e en 8e ronde kwam Mees opzetten en kwam uiteindelijk uit op 5 gewonnen wedstrijden. Dirk was de 8e ronde vrij en bleef dus op 4 gewonnen wedstrijden steken.
Collin won zijn laatste wedstrijd en kwam uit op 6 gewonnen wedstrijden.
De prijzen werden na 2 uur spelen verdeeld onder:
1e Ruben Singewald
2e Collin Lodder
3e Mees Boer.

Tussen Roberto en Jesse was het na alle oefeningen en 2 wedstrijden een nihil verschil. Omdat er hier geen winnaar of verliezer was werden ze beiden in het zonnetje gezet. Ze kregen beiden een herinneringsmedaille en een grote puntzak snoep.
Ik wil iedereen bedanken voor hun inzet en de gezelligheid tijdens het kersttoernooi en wil iedereen die dit leest prettige dagen en een gezond 2016 wensen en wij zien elkaar weer gezond en wel in januari 2016.

Namens de jeugdcommissie,
Simon van Sintmaartensdijk