verrassingen in voorronde Gijs Ton Trofee
01 sep

Gijs Ton Troffee 2016 – eerste en tweede ronde

Opmerkelijke uitslagen 1e ronde
-    Michelle v.d. Spek heeft van Colin Baldé gewonnen; Colin speelde echter wel met korte en lange noppen.
-    Moos Markesteijn bleek op dinsdagavond te sterk voor Dirk van Vugt. Met een duidelijke driesetter ging Moos door naar de 2e ronde
-    Harm Hogendoorn en Guido Houwing hebben naar eigen zeggen in  de eerste ronde meteen de finale gespeeld. In een langdurige vijfsetter trok Guido toch aan het langste eind.
-    Ook opmerkelijk; bijna senior-lid Colin Lodder speelde tegen Nick van Leeuwarden. Dit resulteerde vervolgens in een spannende vijfsetter waarbij Nick toch net te sterk bleek voor Colin.

Opmerkelijke uitslagen 2e ronde
-    De eerste wedstrijd in de 2e ronde werd gespeeld door het a.s. bruidspaar: Michelle v.d. Spek en Laurens Langeveld. Met een psychologische achterstand begon Laurens aan deze pot om zo uiteindelijk van zijn toekomstige vrouw te verliezen. Mooie sport dat tafeltennis.
-    In de tweede ronde kwam Moos tegenover Dinh Dao te staan. Na een verloren eerste set won Dao deze partij in een viersetter.
-    Ook Annika Mars en Nick van Leeuwarden hadden zich naar de tweede ronde toegewerkt. Dit resulteerde in een spannende vijfsetter met een hoog tempospel, waarbij lange rally’s niet geschuwd werden. De winst werd echter door Nick gepakt met een 11-9 in de vijfde set.

De finalepartijen worden gespeeld op dinsdag 6 september, te beginnen met de
kwartfinales: