Ook senioren in de prijzen bij ZHK 2017
10 jan

'Ik ben zo blij, zo blij..'
Verslag ZHK van Laurens en Michelle Langeveld

"Het was zondagmorgen eigenlijk té vroeg om weg te gaan, de wekker ging al om 7.00 uur en we vertrokken om circa 8.10 richting De Lier.

Het deelnemersveld van TTV Papendrecht was best wel groot (16 leden), de zaal in De Lier was verdeeld in 2 zalen, dus helaas kon je niet iedereen continu in de gaten houden wat voor prestaties ze haalden.

Laurens was ingedeeld in de E, in de poule ging hij er helaas uit maar daarna kon hij verder gaan in de troostronde en dat ging goed, hij won de vervolgwedstrijden en uiteindelijk mocht hij in de finale tegen Jaap Meiland, waar hij met 3-1 van wist te winnen en daarom 1e werd in de troostronde, achteraf waren 2 van de 4 spelers die bij Laurens in de poule zaten 1e en 2e in het hoofdtoernooi geworden.
Ikzelf lag er in de poule helaas ook uit bij de F2 en daarna ben ik in de troostronde verder gegaan en wist ik de eerste vervolgwedstrijd redelijk makkelijk met 3-0 te winnen. Daarna moest ik in de kwartfinale tegen Stefan van der Burg waar ik helaas tegen verloor in 5-en.

Ondertussen hebben we de rest in de gaten proberen te houden, het was uiteindelijk grappig dat Kevin Nugteren en Adino Bosch allebei de poule door waren in de F en uiteindelijk tegen elkaar moesten. Ik ging die wedstrijd tellen en eigenlijk werd al snel duidelijk dat Adino niet bestand is tegen het spel van Kevin. Kevin won de wedstrijd met 3-0 en ging door naar de halve finale die hij vervolgens ook won, waardoor hij in de finale terechtkwam die hij helaas verloor met 3-1, maar hij is wel 2e geworden. Zie de foto's (no. 5 in de fotorubriek) hoe blij hij met zijn beker was....

Bas Hardenberg was de poule ook doorgekomen maar helaas strandde hij in de kwartfinale van de uiteindelijke nummer 1 van het toernooi.
Drago Bikarevic ging de poule eigenlijk redelijk gemakkelijk door maar in de vervolgronde verloor hij zijn eerste partij helaas met 11-7 in de 5e game.
Dennis Dingemans ging de poule ook door en won de vervolgrondes eigenlijk allemaal vrij gemakkelijk met 3-0, waardoor hij in de finale tegen Matthijs Kralt moest spelen, die verloor hij helaas, maar hij is wel 2e geworden.
Verder hebben wij niet heel veel van de rest met het toernooi meegekregen maar we weten wel dat het een geslaagde, gezellige dag was."

Groetjes,
Laurens en Michelle

Overige resultaten:
Annika Mars strandde in de finale van dames CD tegen Sabine Brand en werd daarmee 2e. In het dubbel met Myrna van Haastrecht wonnen zij de poule en strandden daarna tegen Tamara Bakker en Jessica Eijgelsheim (3e/4e plaats).
Dinh Duc Dao (volgens de omroeper "Ding Ding" Dao) werd poulewinnaar van Heren E en doorliep het hoofdtoernooi t/m de halve finale waar hij zijn meerdere in Frank Bezoen moest erkennen (5 punten in 3 games). Blijkens een later FaceBook-bericht is "Ding Ding" hem nu een kratje Chang schuldig is (?) "Ding"s dubbel met Colin Baldé liep niet erg lekker, ze verloren al hun poulewedstrijden.

Colin zelf werd poulewinnaar in Heren D, maar vloog er in het hoofdtoernooi in de 1e wedstrijd uit tegen Elten Roos.
Guido Houwing werd 2e in de poule E2 en strandde daarna pas in de halve finale tegen Remco Koster (3e/4e). Guido dubbelde met Dirk van Vugt, ze werden 2e in de poule.
Dirk op zijn beurt werd 3e in zijn poule E en verloor daarna in hetzelfde troosttoernooi waar Laurens winnaar werd, de kwartfinale van Arjan Nieuwlaat.
Niek van Westen werd poulewinnaar in F maar stuitte daarna in hetzelfde schema van Bas, Kevin, Drago en Adino Bosch al direct op Robert Kuijper. In het dubbeltoernooi met Drago werd hij 2e in de poule.
Adino dubbelde niet en kwam de poulefase door als 2e. Hij overleefde wel daarna de 1e ronde, maar strandde daarna dus kansloos op Kevin.
Richard Steenhuisen (D) werd 3e in z'n poule en stuitte daarna in de 1e ronde van het troosttoernooi op Juliën Larroque. Zijn dubbel met Hanno van Sintmaartensdijk was succesvol in de groepsfase (1e) en ze wonnen de 1e ronde, maar capituleerden tegen Kento Nomura en Manfred Vastenburg.
Hanno zelf werd poulewinnaar in E,won daarna nog van Matthieu Wegh in 5 games, maar delfde het onderspit tegen Mo Al Saadi (11-9 in de 5e game).
Lieron Viveen werd in de poule (D) 3e en sneuvelde in de 2e partij van de troostronde op Kevin Ouwens. Samen met Cos Nowé won hij de dubbels in zijn poule, kreeg nog een bye in de 1e ronde van het hoofdtoernooi, maar verloor toen van Danny van het Groenewoud en Peter Liu.