De Algemene Ledenvergadering…..
05 apr

…..verliep weer net zo soepel als vanouds.

Secretaris Moos Markesteijn had het hele jaar 2016 weer gedetailleerd beschreven en weergegeven in het jaarverslag. Al een maand van te voren kregen seniorleden en (ouders van) de jeugd al de feiten digitaal toegezonden.

En hoewel er een hele lijst met afzeggingen lag, was ons wijkzaaltje toch weer tot en met de laatste stoel bezet. Het bleek al snel dat men niet was gekomen om te klagen, de grote opkomst was een aangename blijk van waardering voor het bestuur.
Bij de mededelingen kreeg Simon van Sintmaartensdijk, als contactman van de Huisvestingcommissie, de gelegenheid om het op korte termijn gedwongen vertrek uit De Kooij toe te lichten alsmede de acties die worden ondernomen voor een nieuwe, liefst permanente accommodatie.

Snel liep de nieuwe voorzitter Rob van den Bos vervolgens door het jaarverslag waarna het de tijd was om de jubilarissen in het zonnetje te zetten. Omdat Rob van Lambaart en Jan Tillemans al weer 40 jaar hun contributie betalen kregen zij daarvoor een aandenken, niet meer een gegraveerde balpen, maar een fles drank naar eigen keuze. Geen blijvende herinnering dus. Patrick van Vooren, ook voorzien van  zijn lievelings spiritualiën, betaalt inmiddels ook al weer 25 jaar lang contributie aan zichzelf. Dat dat wel goed zit verklaarde de kascommissie (Kees van Blitterswijk en Niek van Westen) even later.

Na de jubilarissen werd een onderonsje tussen de voorzitter en zijn adjunct gerealiseerd: beiden vonden dat er dit jaar eens één van die vele hoogst noodzakelijke vrijwilligers in het zonnetje gezet moest worden. In die ene persoon werden al die bereidwillige handen bedankt. Dat dit jaar de keuze is gevallen op onze jeugdtrainer Annika Mars behoeft geen betoog en dat daarmee goed werd gedaan bewijzen wel die honderden likes die zij daarna op Facebook kreeg.
Penningmeester Patrick van Vooren was daarna nog meer in zijn nopjes omdat hij voor zijn financiële werkzaamheden (ondersteund door Rin Visser) door de gehele vergadering decharge werd verleend.

Onmiddellijk na de vergadering was er voor de 5e keer dit jaar klaverjassen (gewonnen door Eef Schouten, zie de rubriek “En dan dit” elders op onze website.