Scholierentoernooi 2017
24 okt
2017

Al jaren is de woensdag in de herfstvakantie gereserveerd voor het scholierentoernooi van TTV Papendrecht.

Jongens en meisjes van de groepen 6, 7 en 8 konden zich hiervoor opgeven. Dit jaar waren er 16 deelnemers, 4 meisjes en 12 jongens. Ze werden verdeeld in 4 poules van 4.
De meisjes speelden een aparte competitie, de jongens speelden in 3 poules. De winnaars gingen door naar de kruisfinale en de beste nummer 2 van de 3 poules ging ook door naar de kruisfinale. Elke partij werd gespeeld om 3 gewonnen games. Voor de dames waren 2 bekers beschikbaar en voor de jongens 4.
Ruim op tijd waren de deelnemers aanwezig zodat om precies 10 uur gestart kon worden met de wedstrijden. Ook aan publiek was geen gebrek. Achter de afscheiding hadden opa’s, oma’s, vaders, moeders, broertjes en zusjes plaatsgenomen om de deelnemers aan te moedigen.

De meisjes begonnen fanatiek. Hoewel een enkeling zei geen ervaring te hebben met tafeltennis, buiten het “camping” tafeltennis om, wist een ieder zich kranig te verweren. Onder de leiding van Michelle van der Spek, die zich beschikbaar had gesteld om te komen tellen, werden de wedstrijden zonder problemen gespeeld. De dames waren aan elkaar gewaagd. De meeste partijen werden in 4 games gespeeld.

Na ruim 1½ uur spelen trok Fenna de Deugd aan het langste eind, zij wist alle partijen winnend af te sluiten. Robina den Otterlander wist met  2 winstpartijen beslag te leggen op de 2e plaats. Zij verloor haar wedstrijd tegen Fenna met 8-11, 6-11, 11-7 en 4-11.

De einduitslag was:
1e    Fenna de Deugd            ‘t Kofschip Zuidkil
2e    Robina den Otterlander ‘t Kofschip De Wielen
3e    Lara Visser                      Prins Floris
4e    Donno Wemelsfildie      ‘t Kofschip De Wielen

De jongens startten gelijktijdig met de meisjes. Zij moetsen 1e worden in de poule om door te gaan. In alle 3 de poules was er een duidelijke winnaar. De wedstrijden werden geteld door: Ruben en Dirk, 2 van onze jeugd selectiespelers. De poulewinnaars wisten ongeslagen te blijven. De strijd om de beste nummer 2 was spannend.
Na de poule fase waren er 3 jongens met 2 winstpartijen. 2 jongens stonden met gewonnen games op plus 3. Nu moesten de gewonnen punten dus uitsluitsel geven. Na het tellen van alle wedstrijdpunten van deze 2 jongens bleek Ivo Voortman met 31 winstpunten er 3 meer te scoren dan Daan Booy.
De kruisfinales gingen dus tussen:
Jaiden Tolenaar - Roberto den Hertog
Daan Booy        - Ivo Voortman
De kruisfinales werden eenvoudig in 3 games gewonnen door Roberto en Ivo.

De strijd om de plaatsen 3 en 4 ging tussen Daan en Jaiden. Jaiden wist de 1e twee games te winnen met 9-11 en 12-14. In de 3e game kwam Daan goed terug met een winst van 11-3. Helaas had hij teveel kracht verspeeld in de 3e game, want de 4e game verloor hij met 5-11. 3e plaats dus voor Jaiden.
De strijd om de 1e plaats ging tussen Ivo en Roberto. Hoewel Ivo zich kranig weerde was hij geen partij voor Roberto. In een 3 game overwinning, 0-11, 5-11 en 4-11, ging Roberto er met de grootste beker vandoor.
1e Roberto den Hertog   Knotwilg Leilinde
2e Ivo Voortman            ‘t Kofschip Zuidkil
3e Jaiden Tolenaar         ‘t Kofschip Zuidkil
4e Daan Booy                Prins Constantijn.

Verder wil ik iedereen bedanken voor zijn deelname en de supporters bedanken voor de steun.
Tellers nogmaals bedankt voor jullie inzet.

Namens de jeugdcommissie,
Simon van Sintmaartensdijk