Jeugdselectie genomineerd bij Sportgala
07 mrt
2018

Het eerste jeugdteam was op woensdag 7 maart aanwezig bij het Sportgala in Papendrecht. Die aanwezigheid was belangrijk, het trotse team was namelijk genomineerd als Sporttalentploeg 2017.

Verslag: Rob van den Bos, foto's: Annika Mars

Die nominatie hadden de drie heren dik verdiend door in de voorjaarscompetitie van 2017 als kampioen te eindigen. Weliswaar met maar 1 punt verschil op de directe tegenstander, maar toch.

De twee jeugdtrainers, twee bestuursleden en een van de familieleden hebben voor ondersteuning van het team gezorgd.

De avond begon met de verkiezing van het sporttalent, gevolgd door het huldigen van sportvrijwilligers van het jaar 2017. Daarna volgden demonstraties van de dansgroep Bounce en van Glenn Nugteren om nog voor de pauze de prijs voor sportvrouw van het jaar 2017 uit te kunnen reiken.

Na de pauze dan eindelijk de verkiezing van sporttalentploeg.

Als voorzitter trof ik het dat aan mij was gevraagd om in deze categorie de prijzen uit te delen. Vier ploegen waren genomineerd en natuurlijk was ik best partijdig. Die partijdigheid heb ik even terzijde geschoven toen de combinatie van vakjury en publieksjury als winnaar in deze categorie de Groep C1 van korfbalvereniging PKC had gekozen en het voetbalelftal meisjes MO-15-1 van voetbalvereniging Papendrecht de tweede plaats gunde.

Zeer verdienstelijk en met een behoorlijk puntenaantal eindigde ons jeugdteam op de derde plaats en team C1 van volleybalvereniging Flits moest genoegen nemen met de vierde plaats in deze categorie.

Ontspannen hebben we daarna nog kunnen kijken naar de verkiezing in andere  categorieen en naar een aantal optredens.

We kunnen terugkijken op een geslaagde en goed georganiseerde avond waarbij we ons als vereniging weer eens hebben kunnen presenteren en ook dat hebben we te danken aan de inzet en prestatie van onze jeugd.

Groet

Rob