Ook 2 kampioenen bij de jeugd !!!
22 apr
2018

De jeugdselectie van de TTV Papendrecht heeft de voorjaarscompetitie beëindigd met het kampioenschap in de hoogste afdelingsklasse.

Papendrecht 1 bleef het gehele seizoen ongeslagen in de promotieklasse B met als hoogtepunten de beide zeges op de naaste belager VVV 1. Dit seizoen werd de jeugdselectie uitgebreid met Dennis van Beek die bij zijn Zwijndrechtse vereniging Shot ’65 niet op het hoogste niveau kon opereren. De Papendrechters Ruben Singewald en Dirk Imanse speelden jarenlang met Colin Lodder, die in het najaar overstapt naar senioren. De nominatie als belofteteam tijdens het Sportgala van de gemeente Papendrecht bevestigt het goede presteren van de afgelopen periodes van Papendrecht 1.

Ook de reserves, Papendrecht 2, eindigden het seizoen in een juichstemming. In de 2e klasse B wonnen Mees Boer, Roberto den Hertog en Daan Krijgsman 8 wedstrijden, alleen uit bij Alexandria ’66 4 en VVV 5 lieten zij enkele punten liggen. Uiteindelijk wist team 2 met één punt verschil op Alexandria het kampioenschap te behalen.

(lees verder onder de foto van team 2)

Papendrecht 3 greep gisteren in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen nét naast de titel in de 3e klasse B. Het team van Thomas Akerboom, Luuk Krijgsman en Thomas van Poelgeest kwam 2 puntjes te kort op kampioen Gorkum 3, wellicht te wijten aan het gelijke spel in de uitwedstrijd en de 4-6 nederlaag thuis?

Het 5e klasse team 4 en de pupillen van team 5 speelden nog geen hoofdrol in hun poules. Ervaring opdoen en de kunst van het tafeltennissen steeds meer onder de knie krijgen is voor deze groep jonge spelers voorlopig het belangrijkste. De rol van de jeugdtrainers Ben Jacobis en Annika Mars is voor hen, maar ook voor de kampioenen, nog steeds erg belangrijk.