Dirk Imanse clubkampioen 2018 jeugd
2018

Het stokje voor de organisatie van de jeugdtoernooien is overgedragen van Simon van Sintmaartensdijk naar Michelle van der Spek en daarom was er niet alleen bij de jeugdleden eventuele spanning voor het toernooi, maar deze keer toch ook een beetje bij de toernooileiding.

Na een inschrijftijd van circa 3 weken probeerde Michelle alvast alles voor te bereiden, met de nodige berichtjes naar Simon over van alles en nog wat voor het toernooi, over wat er allemaal bij kwam kijken etc.
Hopelijk goed voorbereid kwam Michelle om 18.30 uur op de club aan om de tafels vast op te zetten, de wedstrijdbriefjes te knippen en iedereen aan te vinken die al aanwezig was met de nodige hulp van Annika Mars.

Na een verandering van de poule indeling (er kwam iemand op het laatste moment bij) konden rond 19.10 uur de eerste wedstrijdjes beginnen, de hogere jeugd die competitie speelt zat bij elkaar in een zeskamp en er was 1 poule van 4 en 1 poule van 5 voor de lager spelende jeugd zoals de pupillen en de niet competitie spelende leden.
De eindstand van de zeskamp van de hoger spelende jeugd zou ook gelijk de eindplaatsen betekenen, dus ze moesten gelijk aan de bak en alles geven.

De nummers 1 en 2 van de poules van de pupillen en niet spelende jeugd gingen door en hierna kwam een halve finale en finale.

In de poules ging het er leuk aan toe, ieder speelde zijn wedstrijdjes en leken het allemaal goed naar hun zin te hebben.

In de poule van 4 begon Nanouk Heijkamp sterk tegen Bram Korevaar, een zware 5 setter maar toch binnengesleept met 12-10.
Yannick Peters begon sterk met 3-0 tegen Maddy Bravenboer.
Maddy won weer van Nanouk in de laatste ronde met 3-0 en Bram won van Maddy.

Yannick had al zijn partijen gewonnen wat betekende dat hij 1e geworden was in de poule. Maddy, Nanouk en Bram hadden allen 1 winstpartij wat betekende dat Michelle gelijk de games mocht gaan tellen. Hieruit kwam dat Nanouk 4e was geworden, Maddy 3e en Bram 2e.

In de 5 mans poule won Jesse Hooglander alles, Lennon Bravenboer begon zijn toernooitje goed door met 3-1 van Lisanna Borsje te winnen. Ondanks dat Lisanna haar puntjes en óók een welverdiende game wist te pakken bleef ze helaas met lege handen, maar toch uitstekend gespeeld! Joshua Koers wist er 2 te winnen, met wat spannende partijen ertussen. Ruben Helder wist er 3 te winnen wat betekende dat Ruben en Jesse door waren naar de halve finale.

De halve finales waren enerzijds tussen Yannick & Ruben H en anderzijds tussen Jesse & Bram. Ruben won 14-12 en 11-5 van Yannick, Jesse won van Bram met 11-5 en 11-6.
Dit betekende dat de finale dus door Ruben H en Jesse werd gespeeld, ze hadden ook al in de poule tegen elkaar gespeeld en Jesse was tot nu toe ongeslagen.

Ruben H verraste door met 11-6 en 11-9 van Jesse te winnen wat betekende dat Jesse Hooglander 2e was geworden en Ruben Helder was 1e geworden!

De zeskamp van de hoger spelende jeugd ging er verrassend aan toe. De grootste verrassing was als eerste dat Daan Krijgsman knap met 3-0 wist te winnen van Dennis van Beek, ook Roberto den Hertog wist met 3-1 te winnen van Dennis. Na 5 zware games wist Roberto uiteindelijk met 12-10 te winnen van Daan, Ruben Singewald wist 4 partijen te winnen met 4 partijen van 5 games die hij speelde. Mees Boer won ook verassend van Dennis met 3-1. Dirk Imanse stond de hele avond goed te spelen en ondanks de vele games die hij heeft gespeeld heeft hij wel alles kunnen winnen!

De uiteindelijke uitslag was als volgt:

6e Dennis van Beek met helaas 0 winstpartijen
5e Mees Boer met 1 winstpartij
4e Daan Krijgsman met 2 winstpartijen
3e Roberto den Hertog met 3 winstpartijen
2e Ruben Singewald met 4 winstpartijen
1e Dirk Imanse ongeslagen met 5 winstpartijen is de nieuwe clubkampioen bij de jeugd!

De prijzen werden uitgereikt door voorzitter Rob van den Bos, die naast de prijswinnaars van de clubkampioenschappen tevens de competitiekampioenen van Papendrecht 1 en 2 in de huldiging betrok.

Er zijn door Michelle van dit toernooi veel foto's gemaakt, zie de rubriek "Foto's" elders op deze website of klik hier.

Bedankt allen voor jullie deelname, ik hoop dat jullie met plezier hebben gespeeld!

Michelle van der Spek