Papendrecht 9 kampioen !!!
2018

Bij de laatste competitiewedstrijd was er de uitdaging voor team 9 om minimaal 5-5 te spelen tegen de Dordtse bezoekers Merwestad 2.

Het gehele seizoen trof het team allemaal tegenstanders die aan elkaar waren gewaagd. In negen wedstrijden bleef team 9 ongeslagen, dus er was goede hoop op een gunstige uitslag.

Waar Jan Tillemans het gehele seizoen 2 partijen per wedstrijd won, bleef hij nu steken op één winstpartij. Ook Eef Schouten kwam moeizaam op gang, gelukkig wist hij zijn laatste partij in winst om te zetten. De laatste 7 wedstrijden van dit seizoen moesten Eef en Jan het dubbel voor hun rekening nemen en het was echt wennen aan elkaar. Maar geleidelijk ging dit steeds beter, 4 van de 7 dubbels betekende een extra puntje en zo ook vanavond, drie punten dus al binnen.

De verrassing van de avond was Raymond van der Linden die zowaar een hattrick deponeerde, maar niet zonder de grootste moeite.
Zijn eerste partij won hij in 3 games met steeds het minimale verschil van 2 punten, de de 2e partij dwong hij een 5e game af na 12-10, 12-14, 11-6 en 9-11. Ook die 5e game sloot Raymond winnend af met een nipte 12-10. De wedstrijd tegen de tegenstander waar hij het meest tegen op zag, de geroutineerde Lenny Klarenaar, begon met 10-12, maar Raymond won daarna gedecideerd de volgende games met 11-5, 11-5 en 11-5.
Met die 6-4 uitslag werd Papendrecht 9 kampioen in de 5e klasse.

Helaas ontbreekt op de foto Kees van Blitterswijk wegens verdrietige familie-omstandigheden. Kees staat normaliter garant voor minimaal 2 punten per wedstrijd, maar moest jammer genoeg na 3 wedstrijden afhaken. Het werd vervolgens een uitdaging voor het team om zich extra in te zetten.
Papendrecht 9 draagt de kampioenstitel dan ook op aan de familie van Blitterswijk.