Roberto den Hertog nieuwe clubkampioen jeugd
24 jan

Een verslag van organisator Michelle van der Spek

Donderdag 24 januari was het dan weer zover, de clubkampioenschappen jeugd 2019.

Met 18 aanmeldingen, konden we uiteindelijk starten met 16 jeugdleden, helaas kwamen er 2 niet opdagen zonder zich af te melden....

Er was een Poule A, en een Poule B, 1 poule voor de wat gevorderde jeugd, en 1 poule voor de beginners, allebei de poules opgesplitst in 2 groepen.

Bij Poule B Groep 1 zaten:
•    Thijs van Kapel
•    Lisanne Borsje
•    Henri Kamerling
•    Jonathan Kamerling

Bij Poule B Groep 2 zaten:
•    Bram Korevaar
•    Nanoek Heijkamp
•    Joas de Keizer

In groep 1, probeerde Lisanna, die eigenlijk te moe was om te spelen omdat haar wekker verkeerd stond deze ochtend, haar setjes mee te pakken, helaas was het niet gelukt om een potje te winnen en daarom werd Lisanna 4e in de groep.
Jonathan was op dreef en wist 1 potje te winnen van Lisanna, tegen zijn broertje Henri werd het lastig en verloor hij 3-1, van Thijs verloor Jonathan ook waardoor Jonathan 3e werd in de groep.
Henri was lekker op dreef en wist van Jonathan en Lisanna te winnen, tegen Thijs werd het nog spannend, met een verlies van 2-1, maar de laatste game werd maar liefst 19-17 (!!) in het voordeel van Thijs. Hierdoor werd Henri 2e en Thijs 1e in de groep. Henri en Thijs waren dus door naar de halve finale.

Groep 2 was jammer genoeg maar een 3 mans groep, Nanoek heeft gevochten voor haar punten maar helaas, geen winstpartij. Hiedoor werd Nanoek 3e in de groep.
Bram tegen Joas, werd een spannende 5-games partij in het voordeel van Joas. Bram dus 2e geworden in de groep en Joas 1e, allebei door naar de halve finale.

De eerste halve finale was tussen Thijs en Bram, deze werd spannend in 3-en, met 2-1 in het voordeel van Bram. Thijs dus door naar de troostfinale, die mocht gaan strijden voor de 3e plek, en Bram was door naar de finale, die mocht gaan strijden voor de 1e plek.

De tweede halve finale was tussen Joas en Henri, deze werd 2-0 gewonnen in het voordeel van Joas, maar wel met een game erbij die 17-15 (!) in de eindstand was! Henri mocht dus gaan strijden voor de 3e plek tegen Thijs en Joas mocht het gaan opnemen tegen Bram voor de 1e plek.

De troostfinale met Thijs en Henri werd gewonnen door Thijs met 2-0. Henri dus 4e van het toernooi en Thijs 3e, gefeliciteerd!

De finale tussen Bram en Joas werd door Joas met 2-0 gewonnen. Bram is dus 2e geworden en Joas 1e, gefeliciteerd!

Eindstand beginnende jeugd:
3e Thijs van Kapel
2e Bram Korevaar
1e Joas de Keizer

(Dit artikel gaat verder onder de groepsfoto)

Gedurende het toernooi feliciteerde jeugdtrainer Annika Mars de 2 leden die de meeste loten verkocht hadden tijdens de Grote Clubactie 2018.
En dat waren Lisanna Borsje (2e) en Jesse Hooglander (1e). Aan Jesse overhandigde Annika een miniatuur tafeltennisbatje en voor Lisanna was er een kettinkje met tafeltennisbedeltjes.
Hulde voor deze en alle andere jeugdleden !

(Het artikel gaat weer verder onder de foto)

Op de tafeltennistafels werd intussen verder gestreden om de clubtitel bij de jeugd.

Bij Poule A groep 1 zaten:
•    Roberto den Hertog
•    Luuk Krijgsman
•    Jesse Hooglander
•    Misha Roukhadze
•    Arfan Mahmud

Bij Poule A groep 2 zaten:
•    Dirk Imanse
•    Daan Krijgsman
•    Ruben Helder
•    Yannick Peters

In groep 1 wist Misha het een aantal keer erg spannend te maken, hij sprokkelde wat games mee, maar wist helaas geen partij te winnen waardoor hij 5e werd in de groep.
Arfan wist het ook een aantal keer erg spannend te maken, won bijna van Luuk, maar het bleef bij 1 winstpartij op Misha en hierdoor werd Arfan 4e. Jesse wist 2 potjes te winnen van Misha en Arfan en werd 3e in de groep.
Luuk wist zich dus goed te herpakken in de wedstrijd tegen Arfan, maar verloor daarna wel van Roberto wat betekende dat Luuk 1 verliespartij had. Hierdoor werd Luuk 2e en mocht hij doorgaan voor de halve finale. Roberto bleef ongeslagen en werd 1e in de groep, ook hij mocht door naar de halve finale.

In groep 2 bleef Ruben helaas met lege handen, ondanks dat het toch wel erg spannend was soms. Ruben werd 4e in de groep. Yannick wist van Ruben te winnen, maar niet van Dirk en Daan, Yannick werd dus 3e in de groep.
Daan wist tegen Dirk een game te pakken, maar dit was helaas niet goed genoeg om hem te verslaan. Daan werd 2e in de groep en mocht het in de halve finale op gaan nemen tegen Roberto. Dirk werd 1e in de groep en mocht het in de halve finale op gaan nemen tegen Dirk.

De eerste halve finale tussen Roberto en Daan werd gelijk een spannende partij in 5 games. Met 11-4 in de 5e werd Roberto de winnaar en mocht Daan gaan strijden voor de 3e plek. Roberto kon gaan vechten voor de 1e plaats.

De tweede halve finale was tussen Dirk en Luuk met 3-0 in het voordeel van Dirk, zodat Luuk het op kon gaan nemen tegen zijn broer in de troostfinale. Dirk mocht het tegen Roberto op gaan nemen om de 1e plaats en dus de titel van clubkampioen te bemachtigen.

De troostfinale werd met 3-0, ondanks dat het niet een groot puntenverschil was (11-9, 11-8 en 11-9) gewonnen door Daan. Luuk is 4e geworden en Daan 3e, gefeliciteerd!

De grote finale werd enorm spannend tussen Dirk en Roberto, in 5 games, met 11-8, 8-11, 11-7, 9-11, 9-11 geëindigd in het voordeel van Roberto! Dirk dus 2e en Roberto 1e, gefeliciteerd mannen! Naast een beker voor de toernooizege nam Roberto de wisselbeker over van de verliezend finalist Dirk en mag Roberto den Hertog zich een jaar lang Clubkampioen jeugd noemen.

Eindstand gevorderde jeugd

3e Daan Krijgsman
2e Dirk Imanse
1e Roberto den Hertog Clubkampioen bij de jeugd

Ik hoop dat jullie het allemaal naar jullie zin hebben gehad en hopelijk tot volgend toernooi!