Roberto den Hertog sporttalent 2018 van Papendrecht
17 feb
2019

Een paar weken voordat de nominatie zou plaatsvinden van het sportgala, kwam het bestuur bij elkaar om te overleggen om iemand op te geven en kijken of die genomineerd zou worden.

Al snel kwam het tot de beslissing om jeugdlid Roberto den Hertog (13 jaar) op te geven. Dit omdat hij al vele prijzen voor TTV Papendrecht binnensleepte en maar elk jaar blijft groeien qua niveau. Men vroeg mij (Annika) om een leuk stukje te schrijven, waardoor hij kans zou maken op een nominatie als sporttalent van het jaar. Omdat ik niet helemaal meer wist welke prijzen wanneer behaald waren, heb ik Roberto stiekem om de tuin geleid met een verhaaltje dat ik een tijdlijn aan het maken was van zijn resultaten en groei. Gelukkig trapte hij daar in en was hij me behulpzaam met alles op een rijtje te zetten. Hierdoor kon ik een mooi stukje schrijven dat de voorzitter (Rob) dan naar het sportgala zou toesturen.

Twee weken voor het sportgala werd er bekend gemaakt dat Roberto den Hertog één van de 3 genomineerde was voor sporttalent van het jaar. Daar waren we al heel erg blij mee, want je komt hier niet zomaar bij. Verder was er een turnster en een tennisser genomineerd.

Toen was de dag zelf aangebroken van het sportgala, Roberto was al een week gespannen en bleef maar vragen of ik het ook was als coach. Natuurlijk was ik een beetje gespannen, maar hele andere spanning dan dat hij had. Met een aardig clubje met bestuursleden, trainers en ouders gingen we die avond richting het Sportgala in het theater van de Willem de Zwijger school.

De verkiezing sporttalent vond als allereerste plaats, gespannen zaten we naar het scherm te kijken. Met een spannend muziekje werd de spanning nog even verhoogd.

En jaaaaa hoor!!! Roberto den Hertog jeugdtalent over het jaar 2018 van Papendrecht. En met maar 2 stemmen meer dan de nr 2 (Hélène Borsje – turnen), was het hem toch gelukt!
Trotse ouders, coach, trainers, bestuursleden!!

Ook hadden we Moos Markesteijn opgegeven voor de verkiezing van vrijwilliger van het jaar, de aangemelde vrijwilligers werden allemaal bedankt en zij kregen een mooi aandenken mee naar huis. Ook al had Moos er niet zo veel zin in, hij stond daar toch trots te zijn op het podium.