Update voorspelling seniorenteam 1 en 2
10 mrt

Van onze verslaggever uit China

Halverwege het seizoen is de tussentijdse balans niet heel positief.
Zowel team 1 en 2 bevinden zich in de gevarenzone, beide een puntje onder de veilige 4e plaats.

In de poule van seniorenteam 1 ligt de Sprint conform de verwachtingen op koers om kampioen te worden.
De jeugdige spelers van 21 UP maken nog genoeg trainingsuurtjes en dat betaalt zich uit met een stevige 2e plaats.
Vriendenschaar doet het boven verwachting goed met een 3e plaats, al doen zij regelmatig beroep op hun joker.
Voor de veilige 4e plaats is team 1 in gevecht met 't Centrum uit Rotterdam, die vooralsnog geen onnodige punten laten liggen.
Alexandria valt met een 6e plaats tegen en lijkt al uitgespeeld te zijn maar de (plastic) ballen zijn doorgaans rond.
Winny is, na zijn armblessure, rustig begonnen met drie potjes en scoort een prima winstpercentage van 67%.
Harm speelt tot nu toe erg constant en pakt ieder duel een potje.
Ed heeft tot nu aardig wat potjes gespeeld voor zijn doen maar scoort met een uit zes een matig winstpercentage.
Ook het doorgaans stabiele dubbel valt met een uit vijf erg tegen.
Lieron heeft zijn opwachting nog niet gemaakt dit seizoen maar zal tenminste een keer opdraven.
De eerste wedstrijd in de tweede helft is meteen een pittige, koploper de Sprint komt op bezoek in De Kooy.

In de poule van seniorenteam 2 gaat bijna niets volgens verwachting. Vriendenschaar werd veel te zwak ingeschat, zij staan fier op de eerste plaats, met Gorkum daar vrij kort achter. De Treffers staan door wat bezettingsproblemen op de 3e plaats, met slechts een punt voorsprong op Taverzo en twee op Papendrecht. TOG completeert de ranking maar lijkt veroordeelt tot de 6e plaats.
Steenhuisen speelt tot nu toe een stabiel seizoen en maakt zijn gevleugelde uitspraak 'ik win er eigenlijk altijd wel twee' tot nu toe waar. Bas is dit seizoen wat wisselvallig, de ene week een hattrick de andere week geen winstpartij, maar een winstpercentage van 55% is prima voor 'de man op de roze wolk'. Wie het zeker ook prima doet is good old Dirk, een winstpercentage van 40% is er een waar vooraf voor getekend zou worden. Voor Hanno en Guido is er in de tweede helft nog flink wat ruimte voor verbetering maar dat komt ongetwijfeld goed (al is het in de derde helft). Harm werd de eerste wedstrijd ingevlogen en scoorde een hattrick tegen TOG.
Het begin van de tweede helft is cruciaal voor team 2 met als eerste een uitwedstrijd naar Taverzo en vervolgens een thuiswedstrijd tegen TOG (de tissues liggen klaar). Benieuwd wat de aanvoerdert voor opstellingen uit de hoge hoed tovert, wellicht dat Lie Ron en/ of Opa van Rooij namens team 2 achter de tafel verschijnen.