Verrassend paastoernooi senioren
23 apr
2019

Eindelijk was er in het competitieschema weer eens ruimte gelaten om een paastoernooi te spelen.

Toernooileider Niek van Westen kwam voor de 17 deelnemers wederom verrassend uit de kast, door vierkampen in te delen, zonder handicap, met spelers van wisselend niveau. Daarnaast diende men ook driemaal in wisselende samenstellingen dubbelpartijen te spelen. Last but not least werd elke partij in 2 games gespeeld, niet tot de 11, maar totdat het totaal van 40 punten werd bereikt, bijv. 17-23 en 22-18 maakte een totaal van 39-41.
Aldus demonstreerde Niek zijn veelzijdigheid en orginaliteit.

Poule 1

In deze poule speelde Bas van Oers met Piet den Dikken, Dennis Dingemans en Kevin Nugteren. In de 3 dubbels werd over en weer gewonnen en verloren, in de enkelpartijen bleek Kevin met 277 punten net even beter dan Bas die op 257 punten eindigde. Piet werd 3e met 220 punten en Dennis eindigde op 206 punten.

Poule 2
Dennis den Boer trof Colin Lodder, Eef Schouten en Ron Keereweer. Ook in deze poule was er geen enkele speler die alle dubbels won. Poulewinnaar werd Dennis met 277 punten, Colin werd 2e met 263 punten. In hun onderlinge wedstrijd speelden Eef en Ron 19-21 en 21-19, dus 40-40. Maar in hun overige partijen wist Ron toch meer punten te verzamelen dan Eef: 224 tegen 196.

Poule 3
In deze poule 5 spelers: Patrick van Vooren, Corine van Herwijnen, Niek van Westen, Simon van Sintmaartensdijk en Moos Markesteijn. Hier speelde niet iedereen tegen elkaar en werden er slechts 3 dubbels gespeeld. Na veel rekenwerk en analyses van de verdacht veel op 40-40 eindigende partijen kwam Niek tot de volgende eindstand:
1. 268 Patrick
2. 246 Corine
3. 242 Niek
4. 232 Moos
5. 212 Simon
Ook hier demonstreerde Niek weer zijn alternatieven….

Poule 4
Met Erwin Verhaert, Rian van den Tempel, Michelle van der Spek en Jan Tillemans. Als enige van alle 17 deelnemers demonstreerde Erwin zijn vaardigheden in het dubbel, ongeacht met welke partner wist hij alle dubbels te winnen. Ook in zijn enkels troefde hij alle tegenstanders af en hierdoor werd Erwin overtuigend poulewinnaar (278 punten). Rian werd 2e met 255 punten, Michelle 3e met 227 en Jan 4e met exact 200 punten.

Laatstgenoemde vond het een leuk, alternatief maar toch ook zwaar toernooi. Na zijn 6e partij kon je z’n shit en handdoek uitwringen, net zoals van menig andere toernooideelnemer.
Na afloop had Niek voor alle deelnemers eieren, chocolade en andere lekkernijen.
Goed gedaan Niek !