Ruime zege jeugdselectie
03 feb
2020

Zaterdagmiddag speelden de Papendrechtse jeugdteams de eerste thuiswedstrijd van de voorjaarscompetitie.

Papendrecht 1 ontving de jeugdselectie van Tavernie. De bezoekers uit Nieuwland, allen spelend met de naam Baars, verloren vorige week met 8-2 van koploper DHC 1 en ook in Papendrecht kregen ze dezelfde uitslag te verduren. Daan Krijgsman speelde thuis opnieuw een hattrick, won alles in drieën en had alleen tegen Coert wat meer moeite getuige de cijfers 11-9, 12-10 en 12-10. Ook Arfan Mahmud lukte het om een hattrick te spelen, zijn lastigste wedstrijd was de openingspartij tegen Naomi (10-12, 11-9, 11-7 en 11-9). Waar Yannick Peters vorige week net naast de zeges greep, scoorde hij nu 2 overwinningen. De enige tegenstander die hij moest feliciteren was Naomi Baars, na 3 nipt verloren games: 8-11, 10-12 en 10-12. Het dubbel werd gespeeld door Arfan en Daan. Omdat deze partij na 5 games naar Naomi en Coert ging, werd de eindstand dus bepaald op 8-2

Team 2 verloor voor de tweede achtereenvolgende keer met 4-6, ditmaal van De Repelaer 1 uit Spijkenisse. Jesse Hooglander speelde weliswaar een hattrick, maar hij kreeg het niet cadeau. In zijn partijen tegen Joey Hodiamont en Jordan van der Sterre moest er steeds een uiteindelijk gewonnen 5e game aan te pas komen, van Inge Moree won Jesse in 4 games. Samen met Ruben Helder verloor Jesse het dubbel van Jordan en Inge met 3-11, 8-11 en 8-11. In zijn persoonlijke duels wist Ruben alleen -en uiterst nipt- de slotpartij tegen Joey te winnen, het werd 14-12, 11-9, 8-11, 9-11 en 11-9.
Ook Joas de Keizer kon verder geen punten toevoegen aan de 4 die op het wedstrijdformulier genoteerd werden.

Het duoteam Papendrecht 3, ditmaal bestaande uit de gebroeders Jonathan en Henri Kamerling, was zaterdagmiddag thuis in De Kooij gastheer voor het Zwijndrechtse Shot ’65 1. Zowel Jonathan tegen Rik Bakker als Henri tegen Alex van Etten werd in 4 games gespeeld, maar de punten gingen naar de bezoekers. Ook de dubbelpartij, met wederom 4 games, betekende een verliespartij voor de Papendrechters. Jonathan produceerde vervolgens na 6-11 en 9-11 langzaam het betere spel tegen Alex en won na 11-8 en 11-9 uiteindelijk nog gedecideerd met 11-4. Door 3 x met 5-11 te verliezen van Rik bleef Henri met lege handen en werd de eindstand 1-4.