Matige openingspartijen jeugdteams
12 sep
2010

Zaterdag was de start van de najaarscompetitie tafeltennis. Van de 6 jeugdteams van de TTV Papendrecht speelden er slechts 3 de eerste competitiewedstrijd. De jeugdselectie stelde de aftrap thuis tegen SVN 2 uit op verzoek van de bezoekers, Papendrecht 5 en 6 waren dit weekend vrij.

Thuis in de gymzaal de Kooy ontving Papendrecht 3 de jeugdselectie van TTC Gorkum. Van de gastheren wist alleen Seth Dijkstra tweemaal een tegenstander te verschalken. Seth begon de wedstrijd met een 11-6 zege in de 5e game op Bas Klop en klopte daarna Ichelle Vosselman met 12-10 in een vierde game. Alleen de slotpartij tegen Paul Lakerveld moest Seth zich in slechts 3 games gewonnen geven. Zijn dubbel samen met Eduard Burger werd door de Gorkummers gewonnen die tevreden met een 2-8 zege huiswaarts keerden.

Op de tafel ernaast dienden de spelers van Papendrecht 4, Damian Ruts en Alex van Loon een beroep te doen op een invaller uit team 5: Vincent Kalkman. Hoezeer Vincent echter ook zijn best deed, tegen het grote klasseverschil met de selectiespelers van Serve ’71 uit Hendrik Ido Ambacht, was hij niet opgewassen. Maar ook de reguliere teamspelers konden niet eenmaal een zege laten noteren. Een enkele gamewinst van Alex was het Papendrechtse hoogtepunt van de dag. Omdat de tegenstanders met slechts 2 spelers kwamen opdagen werd hier de eindstand in deze 4e klasse uiteindelijk bepaald op 3-7.

De spelers van Papendrecht 2 dienden zaterdagmorgen vroeg de strijd aan te gaan tegen Dordrecht 3 en ook van deze wedstrijd valt geen positief beeld te schetsen. Max Kornet, Kevin Nugteren en Falco Zoutewelle verloren al hun persoonlijke duels. Falco en Kevin kwamen beiden eenmaal tot een vijfde game, maar zagen ook die in verlies eindigen. Het enige positieve van deze zaterdagmorgen was het gewonnen dubbel van laatstgenoemde twee spelers die hiermee de eindstand in de 2e klasse C bepaalden op 9-1.

Komende week verschijnen ook de senioren achter de tafeltennistafels. Uiteraard wordt door hen uitgezien naar een aanmerkelijk betere competitiestart.