Verdienstelijk gelijkspel seniorenselectie
03 okt
2010

Vrijdagavond speelde Papendrecht 1 in Leidschendam tegen het hoger geklasseerde VVV 2 opnieuw een verdienstelijke 5-5. Dit keer was het eens niet Eddie van Weelde die de show stal, maar kwam alle eer toe aan Winnie van Rooy die voor dit team op het hogere niveau geheel onverwacht een heuse hattrick deponeerde. Ook heel prettig voor Eddie (1x winst) om te weten dat hij blijkbaar niet altijd het verschil hoeft te maken. Het dubbelspel viel in het voordeel van de gastheren, Jeffrey de Bosscher wist het vijfde punt toe te voegen.

Papendrecht 2 ontving vrijdagavond thuis in de Kooy de seniorenselectie van Pijnacker dat met een wedstrijd meer gespeeld de ranglijst in deze tweedeklasse poule aanvoert. In de openingspartij versloeg Hanno van Sintmaartensdijk redelijk simpel in 4 games Jurriaan Bakker, waarna Patrick van Vooren in 5 games het onderspit delfde tegen Marcel van Elsacker. Bas van Oers zette team 2 weer op voorsprong door in 3 games Janneke 't Hart weg te zetten. Niet zonder moeite veroverden Hanno en Patrick met 11-9 in de 5e game het dubbelpunt. Na de opmerkelijke gamestanden van 11-8, 11-9 (=2-0), 9-11 en 13-15 (=2-2) ging de beslissende 5e game tussen Patrick en Jurriaan vervolgens met 2-11 naar de Pijnacker. Maar na deze 3-2 tussenstand gaven de Papendrechters niets meer uit handen. Hanno en Bas volmaakten hun hattricks, Patrick mocht zich uiteindelijk toch eenmaal laten feliciteren, waarbij hij Janneke met lege handen liet.

Papendrecht 3 liet dezelfde avond in Den Haag een dikke 1-4 voorsprong op Salamanders 4 uit de handen glippen. De openingspartij diende Dinh Dao nog te laten aan een, naar later bleek, onoverwinnelijke Marcel Vollebregt, maar daarna scoorden Erik van Holten en Guido Houwing hun enkelpartij, wonnen Dinh en Erik het dubbel en revancheerde Dinh zich door Patrick Mos in 4 games opzij te zetten. Helaas bleken Erik en Guido daarna reeds hun kruit verschoten te hebben en wist alleen Dinh nog een punt toe te voegen door Janine Huiden in 3 games te verschalken. Resteert een onbesliste 5-5 en een middenmootpositie in de 2e klasse B.