2e Thuiszege jeugdselectie
03 okt

Lieron Viveen
Zaterdagmiddag ontving Papendrecht 1 thuis in de Kooy de jeugdselectie van Trefpunt uit Krimpen a/d IJssel. Laurens Langeveld verloor het eerste duel met 11-13, 9-11 en 7-11 van Gerwin Offermans, Lieron Viveen moest in de volgende partij uiteindelijk pas na 13-15 in een 5e game capituleren tegen Wilfred van Zoest. Ook Matthijs van Hoek kreeg het lastig in zijn duel tegen Corné v/d Ham, maar Matthijs wist wel een noodzakelijke 5e game in zijn voordeel te beslechten. Ook zijn dubbel samen met Lieron werd zwaar bevochten: na 11-6 en 5-11 werd er nog driemaal een 11-9 of 9-11 game gespeeld, de laatste keer gelukkig in het voordeel van Papendrecht. Nadat Lieron vervolgens eenvoudig Gerwin versloeg, haperde de machine daarna wederom bij Laurens die Corné op zijn weg vond. In de volgende partijen vervolmaakte Matthijs zijn derde hattrick en behield hij zijn ongeslagen status en won Lieron wederom met nipte cijfers (11-5, 9-11, 11-9 en 11-9). Het bleef voor Papendrecht 1 echter bij deze 6 punten, want Wilfred maakte het Laurens in de slotpartij bijzonder lastig en hij maakte met 8-11 in een 5e game het vierde punt voor de bezoekers.

In de tweede klasse C heeft het 2e jeugdteam het erg zwaar, ook de vierde partij, de uitwedstrijd tegen Sliedrecht Sport 1, werd verloren. Bas Hardenberg bleef wederom met lege handen, maar gesteld kan worden dat het Bas even niet mee zit. De eerste partij verliest hij in 5 games, de tweede met 11-7, 12-10 en 11-9 en zijn slotpartij met 11-6, 11=9 en 12-10. Samen met Kevin Nugteren winst Bas wel weer het dubbel (in 5 games), maar misschien kwam dat punt zaterdag wel toe aan Kevin, want zo maar ineens (hij won nog geen enkel duel in 3 wedstrijden) produceert Kevin in Sliedrecht een hattrick. Max Kornet voegde door een gewonnen slotpartij in 5 games, een vierde punt toe aan het nog magere totaal van Papendrecht 2.

Seth en Eduard in het dubbel tegen Alblasserdam 1
Op de tafel naast de jeugdselectie speelde zaterdagmiddag Papendrecht 3 de tweede thuiswedstrijd van het najaarsseizoen. Eduard Burger en Seth Dijkstra zijn dit seizoen jammer genoeg ernstig gehandicapt door een incompleet team. De huidige 4e plaats in de 3e klasse C is uitsluitend aan beide spelers te danken. In de wedstrijd tegen Alblasserdam 1 kon en wilde Robin de Korver als invaller uit de 4e klasse wel een handje helpen, maar hoewel Robin verdienstelijk speelde (tweemaal een 4e game afgedwongen), bleef hij met lege handen. Seth en Eduard begonnen beiden met een overwinning en samen wisten ze ook het dubbel gunstig af te sluiten (12-10 in een 5e game). Daarna strandde Seth op Fabio Balashev, maar Seth zal toch liever in 3 games verloren hebben dan nu in de 5e game met 12-14. Eduard wist wel zijn tweede tegenstander, Remco Schimmel te verschalken, maar na de 4-2 voorsprong kwam Alblasserdam 1 langszij en werd de eindstand op 4-6 bepaald.