Senioren Papendrecht 1 vechten voor lijfsbehoud

Hattrick voor Erik Koele van Papendrecht 11
Op de door Papendrecht 1 zo verfoeide zaterdagavond diende de seniorenselectie in Zoetermeer aan te treden voor de return tegen de selectie van Taverzo. Waar de eerdere ontmoeting thuis eindigde in een 3-7 nederlaag (hattrick Eddy van Weelde) werd nu –opnieuw zeer moeizaam- een extra puntje afgesnoept van de koploper en potentiële kampioen. Eddy kon zijn huzarenstukje van eerder in het seizoen niet herhalen, maar met twee zeges was hij ook tevreden. Het positieve verschil zat ‘m dit keer in Winnie van Rooy die vorige keer met lege handen bleef en nu twee zeges op zijn naam liet noteren. Zijn dubbel met Jeffrey de Bosscher ging naar de gastheren, Jeffrey scoorde opnieuw niet. Met nog 3 wedstrijden voor de boeg balanceert Papendrecht 1 op de rand van de degradatiezone, dit mede doordat de andere 2 partijen in deze poule deze week beide in 5-5 eindigden. Omdat o.a. de returns tegen de beide huidige degradatiekandidaten nog op de agenda staan, is er nog het vertrouwen dat het team het verblijf in de hoofdklasse kan prolongeren.

Papendrecht 2 lijkt een serieuze gooi te doen naar het kampioenschap in de 2e klasse. Nadat het team in de return tegen Xerxes 2 slecht presteerde, heeft het zich vrijdagavond thuis in de Kooy gerevancheerd door FRM 1 met maar liefst 9-1 op te rollen. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Xerxes had Hanno van Sintmaartensdijk het nu wél naar zijn zin en achtereenvolgens werden de Rijswijkers De Wild, Nieuwenkamp en Hagen steeds in maximaal 4 games overwonnen. Ook Patrick van Vooren, liefhebber van partijen van 5 games, had het zo naar zijn zin dat hij alleen tegen Nieuwenkamp maar het maximale aantal games nodig had. Mede hierdoor deponeerde Patrick zijn eerste hattrick van dit najaarsseizoen. Hoewel Willem-Jan Linhout Patrick in het dubbel regelmatig voor de voeten liep, wisten beiden ook dit extra punt op het formulier te laten noteren. Het is dat Willem-Jan in de slotpartij tegen Nieuwenkamp averij opliep, anders zou de avond perfect gelopen zijn. Wel waren de Rijswijkers blij met het ene puntje voor de eer.

Papendrecht 3 morste vrijdagavond uit bij Reflex 2 een paar punten. De koploper in de 2e klasse B had eerder thuis tegen de rode lantaarndrager nog een dikke 8-2 zege gescoord, nu kwam het niet verder dat 4-6. De 2 verschillen kwamen op naam van Joop Joosten die dit keer maar eenmaal scoorde en op naam van Erik van Holten die zijn eerdere hattrick niet mocht overdoen. In deze return speelde Guido Houwing in plaats van Dinh Dao en net als Dinh eerder mocht ook Guido zich nu 2 x laten feliciteren.  In het dubbel zegevierde Papendrecht 3 opnieuw met ditmaal Erik en Guido achter de tafel. De voorsprong op de concurrentie is nog niet groot, dus het is belangrijk waakzaam te blijven om promotie naar de 1e klasse te kunnen bewerkstelligen.

Nog een potentiële kampioen schuilt in Papendrecht 11 dat thans de 7e klasse A aanvoert. Nu teamlid Kees Kleijn enkele weken in Oost-Europa verblijft kan het team steunen op de inzet van Tom Kalkman die zijn batje maar weer eens van zolder heeft gehaald. Dinsdagavond scoorde Tom in Dordrecht tegen Merwestad 6 een heuse hattrick hetgeen ook Erik Koele inspireerde. Met zijn zeer eigen speltechnieken presteerde Erik het om eveneens driemaal te zegevieren. In deze euforie bleef Joop Smit enigszins achter met zijn ene winstpartij, maar zijn gewonnen dubbel samen met Tom verzachtte zijn 2 persoonlijke nederlagen. Omdat de NTTB-West overweegt om de 7e klasse weer samen te voegen met de 6e klasse, lijkt het erop dat Papendrecht 11 misschien geschiedenis gaat schrijven.