Scholierentoernooi 2010
2010

Op woensdag 20 Oktober j.l. vond weer het jaarlijkse scholierentoernooi plaats. De jongens en meisjes van de groepen 6,7 en 8 van de basisscholen uit Papendrecht konden zich opgeven voor het toernooi. Maar liefst 63 kinderen van 12 basisscholen hadden zich opgegeven.
In de ochtend streden de jongens uit de groepen 6 en 7 om de prijzen. Op 6 tafels werd er gestreden door 31 jongens. De nummers 1 en 2 van elke poule en de 4 beste nummers 3 gingen door naar de laatste 16. Vanaf hier werd er gepeeld volgens het knock-out systeem. Na ca 2 ½ uur strijd waren er nog maar 4 jongens over. Door het spelen van kruisfinales werd er gestreden om de plaatsen 1 t/m 4.
Het spelniveau was hoog met als winnaar Mitchell Fritse van ’t Kofschip De Wieken.

In de middag werd er gespeeld door de jongens van groep 8 en de meisjes uit de groepen 6,7 en 8.
De meisjes speelden in 2 poules van 6 speelsters. De nummers 1 en 2 van elke poule gingen door naar de kruisfinales.
De jongens van groep 8 speelden in 4 poules. De nummers 1 en 2 van de poule gingen door naar de laatste 8. De laatste 4 speelden de kruisfinales. Ook in de middag werd er door iedereen fel gevochten voor de prijzen. Met als uiteindelijke winnaar bij de jongens Mike Spek en bij de meisjes Selma Rimmelzwaan.

De prijzen werden uitgereikt door onze voorzitter, Jan van Dalen. Het was een geweldige dag met veel toeschouwers. Ik wil dan ook de vrijwilligers bedanken voor hun inzet en tijd. Dus Menno, Gideon, Laurens, Lieron, Jeremy, Sander, Matthijs en de barhulpen bedankt en wellicht tot volgend jaar.

Uitslagen:
JONGENS groep 6 en 7:
1e Mitchell Fritse - ’t Kofschip De Wieken
2e  Timo Alderliesten - Boeieraak
3e Max van de Berg - Kon Beatrix
4e Dave Spek - pr Constantijn

JONGENS groep 8:
1e Mike Spek - pr Constantijn
2e Daniel Meijer - ’t Kofschip
3e Kenneth van de Berg - kon Beatrix
4e Robin Plieger -  Boeieraak

MEISJES:
1e Selma  Rimmelzwaan - de Viermaster
2e Sanne Alderliesten - Boeieraak
3e Emma Plieger - Boeieraak
4e Gabrielle Blok - kon Beatrix

Ga voor meer foto's naar de rubriek "Foto's" op deze site.

Kinderen bedankt voor een gezellige dag en wellicht tot volgend jaar.
Namens de jeugdcommissie,
Simon van Sintmaartensdijk.