ALV: Contributieverhogingen vanaf 2011
09 dec
2010

Tijdens de Algemene Ledenvergadering waarbij de begroting 2011 centraal stond, legde penningmeester Patrick van Vooren de leden voor dat het kiezen was of delen. Met andere woorden: óf de prijzen van de consumpties verhogen óf de contributies naar boven bijstellen, dat is de enige mogelijkheid om de begroting voor de eerstkomende jaren sluitend te krijgen. Over beide voorstellen werd door de aanwezigen uitgebreid gediscussieerd en ook werden er nog alternatieven aangedragen.
Uiteindelijk werd bij consensus besloten om vanaf 1-1-2011 de contributies te verhogen. De senioren gaan 2 euro per kwartaal meer betalen, bij de jeugd wordt de verhoging één euro per kwartaal.
Voor de donateurs blijft de bijdrage 25 euro per jaar.

Niet onbesproken mag blijven dat de laatste contributieverhoging alweer dateert van 1 januari 2002 (!), bij de invoering van de euro als betaalmiddel.

De penningmeester is blij met de grote draagkracht bij de leden voor dit besluit (al zou die "Scrooge" natuurlijk ook het liefst de consumpties hebben verhoogd). Voorlopig staat Patrick wel voor de moeilijke opgaaf om alle leden zover te krijgen dat zij de automatische betalingen -tijdig- aanpassen.