Matthijs van Hoek klassekampioen
05 mrt
2011

Tijdens het NK dit weekend in Eindhoven werden op zaterdag de klasse kampioenschappen voor de jeugd gespeeld. Op grond van zijn hoge percentage (96%) najaar 2010 bij de jeugd was Matthijs ook dit weekend uitgenodigd. Na twee keer buiten de prijzen gevallen te zijn, was dit voor hem de laatste mogelijkheid om bij de jeugd aan deze kampioenschappen deel te nemen.

In een poule met 7 spelers uit verschillende NTTB-afdelingen moest Matthijs dus 6 x een partij spelen. De 1e wedstrijd werd gewonnen van Andre de Boer (Victory '55 Volendam - afd. Holland-Noord) met 9-11, 11-8, 11-5 en 11-7. Daarna verloor hij van Diego van Lingen (Almeerspin - afd. Midden) met 10-12, 11-7, 9-11, 11-9 en 9-11. Matthijs mag zijn coach Willem-Jan van Lindhout best erg dankbaar zijn, mede door Willem-Jan, die hem de gehele dag bij elk duel ondersteunde, won Matthijs zowel de 3e als de 4e partij, slachtoffers werden Colin Peper (Litac - afd. Gelre) met 3-2 en Rob Simons (Wijzenbeek/Westa uit Wessem - afd. Limburg) met 3-0.

In de 5e partij moest Matthijs zijn meerdere erkennen in Patrick Noten (Meppers uit Heeze - afd. ZuidWest) met 1-3, maar de slotpartij tegen Christian van Eeden (Kampenion - afd. Oost) met 3-1 betekende de 4e overwinning met welk resultaat hij door mocht naar de finaleronde.

In de kwart finale trof hij Ilan Meijer (Hilversum/Huizen - van afd. Midden) die Matthijs resoluut met 3-0 naar huis stuurde. Ook de halve finale tegen J. Schuurman, (afd. Gelre) had Matthijs het minimale aantal games nodig. Lekker op dreef lukte het ook om de finale winnend af te sluiten, S. Broos, afd. Zuid-West diende eveneens na drie games Matthijs te feliciteren.

Matthijs gefeliciteerd en Willem-Jan ontzettend bedankt voor het coachen !!!