Seniorenselectie zal hard moeten vechten
13 mrt
2011

Voor aanvang van de wedstrijd stond Papendrecht 1 nog hoger geklasseerd dan tegenstander Taverzo 2, maar mede gezien het feit dat de seniorenselectie voor de vijfde maal een beroep moest doen op een invaller passeerde de Zoetermeerse gastheer de Papendrechtse bezoekers op de ranglijst en verwees het de concurrent halverwege de voorjaarscompetitie naar de onderste plaats in de hoofdklasse D.

Slechts eenmaal dit seizoen trad Papendrecht 1 aan in de basisformatie en dat betekende dan meteen de enige winstpartij. Alle andere 4 duels dienden invallers achter de tafel te verschijnen. Zaterdagavond probeerde 1e klasser Hanno van Sintmaartensdijk wel een steentje bij te dragen, maar bleef na 12 games toch met lege handen. Reguliere teamspeler Richard Steenhuisen mocht 13 games aan de bak, maar ook zijn verrichtingen waren vergeefs. Ook zijn dubbel samen met Winnie van Rooij ging in 5 games naar Taverzo 2. Ondanks een paar gekneusde ribben (leve de wintersport !) lukte het alleen Winnie om punten voor Papendrecht 1 te scoren. Na het gewonnen openingsduel tegen Justin van den Bout (11-8, 10-12, 9-11 en 8-11) lukte het Winnie later ook om te zegevieren over Matthieu Wegh, maar hij kon de hattrick van Chris van der Deijl niet voorkomen. Dit uitduel eindigde daarom in 8-2.

Papendrecht 2 behaalde vrijdagavond thuis in De Kooy een uiterst moeizaam, maar niet onverdiend gelijkspel tegen de koploper in de 1e klasse A, Avanti 3. Dinh Dao begon met een 3-games nederlaag tegen Roel Pannebakker, Guido Houwing trok daarna de stand weer gelijk door een afgetekende winst op Merel Broers. Erik van Holten wist zijn openingspartij zo te spelen dat hij Martijn Bisschop de enige nederlaag van de avond bezorgde. Zijn dubbel daarna met Guido ging in nipte cijferverschillen naar de bezoekers (11-9, 7-11, 10-12 en 9-11 = 2-2). Guido en Dinh kregen daarna beiden een nederlaag te verzuren, maar Erik maakte er weer 3-4 van door eveneens Merel met groot verschil te vernederen.  Het werd 3-5 doordat ook Guido verloor van Martijn. Erik had in zijn slotpartij 4 games nodig om van Roel te winnen, waarna Dinh in de laatste partij een nederlaag moest zien te voorkomen. Even was het nog lastig tegen Merel (13-11), maar daarna volgden twee resolute 11-5 games en kon 5-5 op het wedstrijdformulier genoteerd worden. Saignant detail is echter wel dat de andere degradatieconcurrenten in deze poule een overwinning noteerden tegen een hoger geklasseerde tegenstander, daarom kan Papendrecht 2 de rode lantaarn niet overdragen. Het team heeft nog wel hoop voor de 2e seizoenshelft, want het verschil tussen de kop en de staart in de 1e klasse A is nog slechts 7 punten.

Het andere 1e klasse-team, Papendrecht 3, keerde vrijdagavond met het schaamrood op de kaken terug uit Leimuiden na een 9-1 nederlaag tegen koploper Play Fair 1. Na 8-0, toen Patrick van Vooren al 3x had verloren en gastspeler Bjorn v.d. Voort een hattrick had genoteerd, was het Hanno van Sintmaartensdijk die toch redelijk afgetekend met 4, 7 en 7 tegenpunten won van Fred Brand. Daar bleef het bij, ook Bas van Oers bleef met lage handen, niet alleen in zijn persoonlijke duels, maar ook in het dubbel samen met Hanno. Team 3 heeft er halverwege het seizoen al 6 wedstrijden opzitten, weet dat teamspeler Willem-Jan Lindhout met gescheurde enkelbanden (leve het zaalvoetbal) voorlopig geblesseerd blijft, staat op de laatste plaats en lijkt na één seizoen 1e klasse weer regelrecht terug te keren naar de vertrouwde 2e klasse.