Herstel senioren Papendrecht 1
20 mrt
2011

Na 3 wedstrijden te moeten spelen met invallers trad de seniorenselectie van de TTV Papendrecht vrijdagavond thuis in De Kooy eindelijk aan met een compleet team en dat had het gewenste effect. Het feit dat het bezoekende Scyedam 5 ditmaal met 2 invallers aantrad was exact een weerspiegeling van de heenwedstrijd toen Eddy van Weelde zijn team eveneens moest completeren met 2 invallers. De destijds in Schiedam geleden 7-3 nederlaag werd vrijdagavond met exact dezelfde cijfers rechtgezet, mede doordat Eddy, weer spelend met zijn oude frame en rubbers, nu zijn eerste seizoen hattrick kon spelen. Samen met Richard Steenhuisen kon ook het dubbelpunt na 5 games op naam van Papendrecht 1 worden gezet. Richard kwam persoonlijk slechts eenmaal tot winst waardoor Kevin Ouwens wel met lege handen naar huis ging. Winnie van Rooij won tweemaal en moest alleen zijn meerdere erkennen in reguliere teamspeler Rob Hoogendijk. Na deze overwinning heeft de seniorenselectie de rode lantaarn van deze hoofdklasse overgedragen aan de bezoekers.

Op de tafel ernaast ontving Papendrecht 3, hekkensluiter in de 1e klasse F, kampioenskandidaat NTTC 1 uit Nieuwerkerk a/d IJssel. Hanno van Sintmaartensdijk speelde weer eens op niveau, won 2 duels en verloor alleen van Eric Disseldorp (3 x winst). Zijn dubbel met Patrick van Vooren (0 x winst) ging naar de bezoekers. Voor het eerst dit seizoen diende ook team 3 een invaller op te roepen en vond in routinier Joop Joosten een geschikte kandidaat. De dit seizoen voor het eerst een trede lager spelende Joop deed zijn uiterste best, maar kon niet verhinderen dat ook Hans Stapels hem te snel af was. Best vermakelijk was het om te zien dat de 20 jarige Danny van het Groenewoud het in 4 games moest afleggen tegen de 70-jarige Joop met een overtuigende 1-11 als slotakkoord. Na deze 3-7 nederlaag blijft team 3 uiteraard hekkensluiter, maar heeft het team er wel voor gezorgd dat de strijd om het kampioenschap in deze poule uiterst spannend blijft.

De topteams strijden zo'n beetje allemaal tegen degradatie, maar binnen de vereniging gloort er na 6 competitiewedstrijden nog hoop op een kampioenschap bij de teams 6, 8, 9 en 11. Met een 9-1 overwinning op Tavernie 1 hebben de 4e klassers van team 6 dinsdagavond een duidelijk signaal afgegeven. Rin Visser, Piet den Dikken en Jan Riske speelden allen een hattrick, Piet en Jan lieten het dubbel aan de bezoekers. De vijfde klassers van Papendrecht 8 wonnen donderdag met 6-4 van Tavernie 4 doordat Arie Nugteren, Johan Deumer en Jan van Dalen allen tweemaal wonnen en alleen Rik Baars als storend element onderweg tegenkwamen. Arie en Johan gaven eveneens het dubbelpunt mee naar Nieuwpoort. Ook kampioenskandidaat Papendrecht 9 trof afgelopen week een team van Tavernie als tegenstander, vrijdagavond werd Tavernie 3 met 6-4 overwonnen. Ron Keereweer speelde een hattrick, Nazim Gündem verloor alleen van Arjan Kros, beiden wonnen samen het dubbel. Jammer dat Ewout van Lambaart, ondanks 14 games te spelen, deze avond met lage handen bleef. Goede zaken deed ook Papendrecht 11, dat dinsdag met een 0-10 zege op zak terugkeerde uit Alblasserdam. Eef Schouten speelde er zijn 6e achtereenvolgende hattrick, Ina Wiekart haar tweede van dit seizoen en Kees Jongkind speelde nu voor de derde maal zonder verliespartij. Het gewonnen dubbel kwam uit handen van Kees en Ina. Na deze maximale zege voert team 11 samen met het Dordtse Merwestad 2 de ranglijst aan in de 6e klasse B. Beide concurrenten komen elkaar tijdens de slotwedstrijd van 12 april tegen in Dordrecht, het belooft een zinderend duel te worden, maar voor die tijd mogen beide partijen geen punten morsen.