Papendrechtse winnaars bij OZK 2011
2011

Vandaag was de open Zwijndrechtse kampioenschappen. Deze waren voor de TTV Papendrecht redelijk succesvol. 7 van onze senioren hebben er aan mee gedaan. Dit waren Dinh Dao, Erik van Holten, Laurens Langeveld, Kevin Nugteren, Michelle v/d Spek, Jamie de Waard en ondergetekende, Raymond van der Linden.

Dinh Dao en Erik van Holten werden in poules ingedeeld en kwamen uiteindelijk in de troostrondes uit. Daar zijn zij in de kwartfinales uitgeschakeld.
In de G-licentie kwamen Laurens Langeveld, Kevin Nugteren en Michelle van der Spek uit. Deze werden in 2 poules van 5 personen ingedeeld. Voor Michelle was het na die 5-kamp afgelopen, maar zowel Laurens als Kevin gingen door en kwamen in de kwartfinales terecht, die zij beiden ook wonnen. In de eerste halve finale kwam Laurens met 2 sets achter, echter daarna rechtte hij zijn rug en won gedecideerd de volgende 3 sets, waardoor hij verdiend in de finale kwam. Kevin had iets minder geluk en verloor nipt, wel had hij nog 8 matchpunten. De strijd om de 3e en 4e plaats verloor hij ook. Hij won nog wel de 1e set. Hij werd uiteindelijk 4e. Laurens speelde een goede finale en won vrij gemakkelijk, hij werd dus eerste.
Gefeliciteerd Laurens met jouw kampioenschap in de licentie G.

Zelf speelde ik met Jamie in de Licentie-H klasse. Wij moesten een 9-kamp spelen. Het lot wees aan dat Jamie en ik tegen elkaar moesten beginnen omdat wij van dezelfde vereniging waren. Net als bij ons clubkampioenschap werd het een spannende pot. Ook nu kwam ik met 2 tegen 1 sets achter. De 4e set won ik echter weer gemakkelijk en kwam het weer aan op de 5e set. Jamie kwam met 10-8 voor te staan. Uiteindelijk won ik toch met 12-10. Dit zou uiteindelijk voor Jamie de enige verliespartij blijken te zijn en werd hij op onderling resultaat 2e. Goed resultaat toch!

Mijn 2e partij ging wat gemakkelijker en die won ik in 4 sets. Daarna moest ik tegen de grote favoriet, waar ik net zoals tegen Jamie een vijfde set moest spelen en 10-8 achter kwam. Uiteindelijk won ik deze partij ook met 12-10.
De vierde partij won ik met 3-0, hoewel het niet gemakkelijk ging. Halverwege stond ik er dus goed voor met 4 gewonnen partijen. Voor de 5e partij was ik wel een beetje bang, ik moest spelen tegen een dame uit Breda (Wanzl Belcrum). Zij heeft een heel goed aanvalsspel, toch won ik de eerste 2 sets. Zij klaagde toen dat ik niet goed serveerde, teveel uit mijn hand. Prompt verloor ik de 2 volgende sets. Nog even geïnformeerd of ik nu wel goed serveerde wat zij bevestigde. De vijfde set won ik gelukkig vrij gemakkelijk en dus de partij met 3-2. Toen begon ik te geloven dat het wel eens mijn dag kon worden. Moest toen nog 3 partijen spelen en begon nogal moe te worden. De zesde partij won ik uiteindelijk met 3-0, met de aantekening dat ik voor het eerst wat krampverschijnselen kreeg.

De 7e partij tegen Dick Vos van (Scyedam) was een hele belangrijke wedstrijd. Als ik deze zou winnen, dan was ik winnaar. Zou ik verliezen van hem, dan zou ik ook nog derde kunnen worden. In de 1e set kwam ik 8-4 voor, maar verloor uiteindelijk die set met 11-8. Zag het toen somber in, daar hij ook wat beter speelde. Echter de 2 volgende sets won ik enigszins gelukkig met 11-9 en 11-9. Moest dus nog 1 set winnen, wat ik dus ook deed in de 4e set. Won met liefst 11-0 en was dus met 1 wedstrijd te gaan al winnaar. De laatste partij ging ook niet gemakkelijk. Op een moment stond ik 2-0 in sets en 8-8 in de derde. Kreeg toen een enorme kramp-aanval in beide kuiten. Toen dacht ik zal ik opgeven of doorspelen. Na 10 minuten blessurebehandeling toch doorgespeeld en de set met 13-11 gewonnen. Alle wedstrijden dus gewonnen, maar vraag niet hoe. Maar ja, "the winner takes it all" zullen we maar zeggen.
Je hebt wel eens van die dagen dat je gewoon niet kan verliezen, wat je ook doet. Dus voor het eerst in 17 jaar weer eens in de prijzen gevallen, apart gevoel.

PS:
Jamie, je krijg je revanchewedstrijd zoals beloofd. Geloof mij, ik vind je een kanjer en het zal echt niet lang duren voordat je van mij wint. Gefeliciteerd met je 2e plaats.

Raymond van der Linden