Papendrechtse deelname aan OZK jeugd

Organisator Harm Hogendoorn
Het jaarlijkse toernooi bij het Zwijndrechtse Shot '65 werd ook dit jaar weer georganiseerd door onze eigen selectiespeler Harm Hogendoorn, volgens onze jeugd zat het toernooi zoals gebruikelijk goed in elkaar.

Foto's van dit toernooi kunt u zien op onze site in de rubriek "foto's".

Desgevraagd meldde Harm over de Papendrechtse deelname: "Jeremy van der Graaff en Joey Maessen (landelijk) werden na de poule uitgeschakeld, Joey in de hoofdronde, Jeremy in de troostronde. Lieron Viveen (landelijk) was toch wel de verrassing van het toernooi en behaalde de finale van de hoofdronde waarin hij brutaal een 2-0 voorsprong nam tegen een goede landelijke A speler. In de 5e game bleek een ruime voorsprong voor Lieron niet genoeg en verloor hij nipt met 12-10.
Michelle van der Spek kwam in de 4e klas tot aan de kwartfinale".

Ook aan Lieron Viveen was gevraagd wat kopij over dit toernooi aan te leveren.

Lieron meldde:
Het toernooi begon aardig vroeg, rond kwart over 9, en ik mocht gelijk aan de bak. Ik zat in een 3 mans poule met Dennis Wierenga (Shot '65) en Rick Boogaard (Drivers).
Tegen Dennis won ik 3-2 na een 0-2 achterstand, in de seniorencompetitie had ik ook al tegen hem gespeeld. Tegen Rick won ik met 3-1 en zo werd ik 1e in mijn poule. In de vervolgronde had ik een BYE dus moest ik nog een uurtje extra wachten en kon zo even de zaal verkennen. In de kwartfinale trof ik het talent van Drivers, Max Romeijn, die hiervoor in de 1/8e finale mijn teamgenoot Joey Maessen met 3-0 had uitgeschakeld. Ik wilde graag revanche pakken voor Joey, en deed dit door een eenvoudige 3-0 zege over Max te plaatsen. In de halve finale kwam ik Paulo Bos tegen van Scyedam, ik had al 2x eerder op andere toernooien tegen Paulo gespeeld en altijd gewonnen en deed dat dus ditmaal ook met 3-1. In de finale kwam ik Paulo's teamgenoot tegen, Cos Nowé van Scyedam dus, ook een jongen die we al van eerder kenden maar waar ik nog nooit tegen gespeeld had! Ik kwam op een 2-0 voorsprong maar verspeelde deze en Cos kwam tot 2-2, ik had bij 10-9 een matchpoint maar verloor uiteindelijk 13-11 in de 5e set!
Erg jammer van mijn 2e plaats, maar ik heb een leuk toernooi gespeeld!

Jeremy speelde in een poule met 4 ; Danny Mikkers (Shot '65), Robert Wiechers (Ilac) en Cos Nowé (Scyedam). Jeremy heeft al zijn partijen weten te verliezen en volgens mij alleen tegen Robert 1 set weten te pakken. Hij kwam dus in de verliezersronde terecht waar hij direct de 1e ronde verloor van Wilfred van Zoest (Ilac).

Joey: zat in een poule van 4 met Guido Bakkers (Shot '65), Wim Boogaard (Drivers) en Devlin Oosterwijk (Ilac), uitslagen weet ik niet precies. Joey ging in iedergeval door naar de hoofdronde waar hij werd uitgeschakeld door Max Romeijn van Drivers (3-0).

Dit is wat ik ongeveer weet van het OZK, hopenlijk is het genoeg!"

Groetjes,
Lieron Viveen