Vriendschapbokaal dit jaar naar Piet den Dikken en Lieron Viveen
10 jun

Robin de Korver en Kevin Nugteren
Op vrijdagavond 8 juni was het weer zover: er kon gestreden worden voor de VRIENDSCHAP bokaal. Een juniorlid kan dan samen met een seniorlid een dubbel vormen. Hoewel op het inschrijfformulier niet meer dan 2 teams waren ingeschreven, leverde een avondje bellen 8 teams op. Na wat puzzelen door de wedstrijdleider (Simon van Sintmaartensdijk - red.) leverde dit 2 poules op met elk 4 teams.

Vooral de jeugd was voor aanvang gespannen. Een enkeling vroeg zich af waarom er twee bekers waren met de tekst “1e prijs”. Toen werd uitgelegd dat elk team uit 2 personen bestond viel het spreekwoordelijk dubbeltje.

In de voorronde werd er gespeeld met een "handicap". Bij de start begin je dan met punten voor of punten tegen, afhankelijk van de speelsterkte werd de beginstand bepaald. Uit de inschrijvingen sprong er 1 team qua sterkte uit. Lieron Viveen met Piet den Dikken waren wat sterkte betreft favoriet. Maar kunnen zij ondanks de handicap de verwachtingen waarmaken?

Wat ook opviel was dat 4 “familieteams” zich hadden ingeschreven: Menno Nugteren, Jari Verhaert en Vincent Kalkman wisten hun vaders; Arie, Erwin en Tom te strikken om een team te vormen. Nander Kroon wist zijn oom Ewout van Lambaart te overtuigen dat zij een droomkoppel zouden vormen. Deze familiaire sfeer was in de voorronde dan ook te merken. Er werd gelachen, gedold, gekletst (het was soms net een kippenhok) maar bovenal werd er ook fanatiek gespeeld.

Na de voorronde gingen de nummers 1 en 2 van de poule door voor de plaatsen 1 t/m 4. De nummers 3 en 4 van beide poules voor de plaatsen 5 t/m 8.

Voor de plaatsen 7 en 8 werd gestreden door Aram v.d. Graaf en Patrick van Vooren tegen Nander+Ewout. Hoewel Nander+ Ewout in de voorronde nog hadden gewonnen van hun tegenstander, zag je in deze wedstrijd dat het samenspel tussen Aram+Patrick vorderingen had gemaakt. Aram+Patrick wonnen deze spannende partij met 11-9 in de vijfde set.

De strijd om de plaatsen 5 en 6 ging tussen Colin Lodder met Jan van Dalen tegen Vincent+Tom. Deze partij werd in 4 sets beslecht. Met 11-9 in de 4e set wonnen Colin+ Jan en zij waren dus verzekerd van de 5e plaats.

De strijd om de 3e en 4e plaats werd gespeeld tussen 2 familieteams. Menno+Arie troffen Jari+Erwin. Deze strijd ging gelijk op. Elke game werd met miniem verschil gewonnen. Uiteindelijk trokken na een 11-13 in de 4e set Jari+Erwin aan het langste eind.

De strijd om de hoogste trede ging tussen Lieron+Piet en Robin de Korver met Kevin Nugteren. Onderling werd afgesproken dat Robin+Menno een voorsprong kregen van 2 punten. Deze beginstand was in de 1e set nadelig voor Lieron+Piet. De tegenstanders wisten de gedoodverfde favorieten zenuwachtig te maken. Hierdoor verspeelden Lieron+Piet 3 kostbare punten achter elkaar, de 1e set werd met 6-11 gewonnen door Robin+Menno. De 2 volgende set werden met 11-8 gewonnen door Lieron+Piet. De 4e set was spannend en ging gelijk op. De eindstand was 13-11 voor Lieron+Piet. Hierdoor bevestigden zij hun favoriete rol en werden zij 1e. Naast de beker behorende bij de 1e plaats mocht dit team ook de wisselbeker in ontvangst nemen.

Na een avond vol plezier en speelvreugde stond onderstaande eindstand op het scorebord:

8e  Nander Kroon-Ewout van Lambaart
7e  Aram vd Graaf-Patrick van Vooren
6e  Vincent Kalkman-Tom Kalkman
5e  Colin Lodder-Jan van Dalen
4e  Menno Nugteren-Arie Nugteren
3e  Jari Verhaert-Erwin Verhaert
2e  Robin de Korver-Kevin Nugteren
1e   Lieron Viveen-Piet den Dikken

Deelnemers en toeschouwers bedankt voor een gezellige avond.
Een fijne vakantie.

Simon van Sintmaartensdijk