Uitstekende competitiestart jeugdteams TTV Papendrecht
15 sep

hattrick Viveen bij debuut in Landelijk B
Zaterdag zijn de eerste competitiewedstrijden van de najaarscompetitie gespeeld. Omdat alle Papendrechtse jeugdteams begonnen met een overwinning kan van een zeer geslaagde seizoensopening gesproken worden.

De jeugdselectie reisde helemaal naar Geleen voor een treffen tegen Kluis 2 in de Landelijke B-competitie. Het Limburgse team bestond uit een meisje uit de landelijke A-klasse en twee jongens uit landelijk C, de Papendrechtse spelers promoveerden na een verdiend kampioenschap in de voorjaarscompetitie.
Papendrechter Lieron Viveen mocht de toon zetten in zijn opening tegen Mike Foppen. Gedecideerd liet Lieron in 3 games zien dat hij niet alleen voor de gezelligheid zolang in de auto had gezeten. Joey Maessen liep vervolgens eveneens in 3 games over zijn tegenstander, Melvin Hoogeboom. Jeremy van der Graaff was daarna de eerste die zijn meerdere moest erkennen in Eline Gelderman. Pas in de dubbelpartij begonnen de zenuwen bij het gepromoveerde Papendrecht 1 op te spelen. Joey en Lieron lieten het na een 2-1 voorsprong  geheel onnodig op een 5e game aankomen die uiteindelijk met 12-10 naar de Limburgers ging. Na de 2-2 tussenstand waren de zenuwen weer in bedwang en resteerde alleen nog een verliespartij van Joey tegen Eline en won de Papendrechtse jeugdselectie alle overige partijen. Ergo: een 3-7 overwinning en een hattrick voor Lieron Viveen.

In het Papendrechtse thuishonk De Kooy speelden de andere jeugdteams een thuiswedstrijd. Team 2 ontving Trefpunt 3 uit Krimpen a/d IJssel.  Robin de Korver en Vincent Kalkman kenden tijdens deze prolongatie in de 4e klasse weinig problemen:  in 3, hooguit 4 games wonnen beiden van al hun tegenstanders en tekenden zij ook nog voor een gewonnen dubbelpartij. Colin Lodder kon zijn teamgenoten niet bijhouden. In zijn openingspartij verloor hij in 4 games van Sander Kraaijeveld en met 8-11, 9-11 en 11-13 nipt van Daniël Bijl. Gelukkig mocht hij zich na de slotpartijen en zijn met 11-6 gewonnen beslissende 5e game door Willem Heijkoop de hand laten schudden. Eindstand 8-2.

Papendrecht 3 had iets meer moeite met team 2 van Serve ’71 uit Hendrik Ido Ambacht, waarvan Michael Gouman alle Papendrechters te sterk af was. Menno Nugteren en Michelle v.d. Spek wonnen beiden wel  individueel van Thomas Traanberg en Ruben Schouwstra alsmede het mix-dubbel  met 11-6 in de 5e game. Omdat Lennard van Hal zijn score tot één overwinning beperkte  (en hiermee Ruben met lege handen liet), werd het eindresultaat hier 6-4.

In het pupillenteam van team 4 debuteerden twee Papendrechters: Jesse Spiering en Henk Jan Spuijbroek die beiden bij hun debuut 2 overwinningen noteerden. Beide jeugdspelers toonden nauwelijks wedstrijdzenuwen en met een hevig geïnteresseerd 4e teamlid Laurens Zoeteman op de bank lijkt het goed te klikken in dit nieuw samengesteld team. Van de bezoekers van Gorkum 3 bleek Sander Klein uiteindelijk onoverwinnelijk, zelfs voor Aram van de Graaf die hierdoor ook op 2 zeges bleef steken. Aram wist wel samen met Jesse het dubbel te winnen waardoor er op het wedstrijdformulier een dik verdiende 7-3 overwinning genoteerd kon worden!