Jeugdselectie speelt gelijk, senioren verliezen nipt
23 sep

Geen score voor Jeremy van der Graaff
Spannende momenten zaterdagmiddag toen zowel de senioren- als de jeugdselectie op hetzelfde moment de eerste thuiswedstrijd van het najaarsseizoen speelden. Het was dan ook gezellig druk in De Kooy aan de Pieter Zeemanlaan.

Voor een treffen tegen de jeugdspelers van Papendrecht 1 reisde de jeugdselectie van Fürst/Lybrae vanuit Heerlen naar Papendrecht. De reisafstand en de verkeersdrukte waren slecht ingeschat, want de Limbo’s stonden om 11 uur al voor de deur te wachten. Gelukkig voor de bezoekers kon barman Gijs Ton zaterdagmorgen zijn draai niet goed vinden en hij daarom om 12 uur al de deuren opende om kort daarna verse koffie te presenteren.

Bij de jeugd werd de aftrap verricht door Lieron Viveen die met 11-9, 11-7 en 11-4 Anniek Kusters een warm welkom wenste. Joey Maessen moest daarna flink aan de bak om het Rick Hermans lastig te maken. Na 9-11 en 11-8 volgde nogmaals 9-11 en 11-8, maar de beslissende 5e game ging met 6-11 gedecideerd naar de Limburger (1-1). In de volgende partij kon Jeremy van der Graaff het ook niet bolwerken tegen Arjan Smit (6-11, 10-12 en 5-11).
Het Papendrechtse dubbel werd deze week wederom gevormd door Joey en Lieron, maar net als vorige week kleefde het geluk niet aan hun zijde. De vergelijking met de eerste competitiewedstrijd werd nog duidelijker toen ook nu na een vijfde game de tegenstanders met de eer gingen strijken (1-3).

Joey en Lieron in het dubbel
De jeugdselectie vocht zich echter sterk terug doordat eerst Joey Anniek versloeg in 4 games (waaronder eenmaal 11-1) en Lieron in 3 nipte games te sterk bleek voor Arjan (3-3). In de volgende partij trof Jeremy de nog ongeslagen Rick. Na 5-11 en 11-5 handhaafde Rick daarna met tweemaal  9-11 zijn 100% score. Aan Joey om de stand weer gelijk te trekken in zijn partij tegen Arjan, na een redelijk onbezorgde 11-7 volgden nog twee nipt gewonnen games van 16-14 en 12-10 zodat Joey zijn handen dicht mocht knijpen.
Jeremy maakte zich zorgen omdat hij zijn team deze middag nog geen punten had kunnen bezorgen en wellicht daarom kwam zijn spel tegen Anniek niet helemaal uit de verf. De Limburgse schone mocht zich na 11-13, 11-8, 5-11 en 10-12 voor de eerste keer laten feliciteren (4-5).
Aan Lieron de zware taak om enerzijds Rick van zijn 100% af te halen, anderzijds zijn eigen ongeslagen status te handhaven en daarmee ook nog de stand voor Papendrecht op 5-5 te brengen. De grootste angst had Lieron voor de service van de jonge Limburger, maar na de eerste nipt verloren game (8-11) bleek de gevreesde service ditmaal wel mee te vallen en kon Lieron daarentegen juist extra scoren op zijn eigen service. Na de games 11-5, 11-6 en 11-8 in het voordeel van Lieron, kon teruggeblikt worden op een redelijk resultaat, al zal Jeremy het daar niet mee eens zijn. Vooralsnog bezet Papendrecht 1 de 2e plaats in poule B van de landelijke B-competitie.

Colin en Eddie in het dubbel
Op de tafel daarnaast ontving de seniorenselectie het 4e team van Pecos uit Oegstgeest. Dat het zwaar zal worden voor het naar de 3e divisie gepromoveerde Papendrecht 1 stond van te voren al vast en daarom ook moest Colin Baldé al in de openingspartij flink aan de bak tegen Ilja Koers. Die partij kende een grillig verloop, na een nipte 11-9 voor Colin volgden games met 6-11, 11-4 en daarna wederom 6-11 en 11-4, zodat Colin zich uiteindelijk mocht laten feliciteren. Hierna trof Winnie van Rooij Friso Reitsma die dit competitieseizoen voor het eerst achter de tafeltennistafel verscheen, games van 11-13, 5-11 en 9-11 speelde en derhalve zijn eerste winstpartij kon laten noteren. Als derde speler had Papendrechter Eddie van Weelde nog wat goed te maken voor zijn drie nederlagen van vorige week. De eerste 2 games gingen echter met 8-11 en 11-13 naar bezoeker Kristijan Plesnik, maar Eddie gaf zich nog niet gewonnen. Nadat hij het speltempo had opgevoerd resulteerde dit in met 11-5 en 11-4 gewonnen games om daarna met een gedecideerde 11-3 het eerste puntje voor Papendrecht op het wedstrijdformulier te laten noteren.
Het dubbel daarna van Eddie en Colin liep niet echt soepel, in 4 games veroverden Ilja en Friso dit punt voor Pecos 4 (2-2). De score liep vervolgens op naar 2-5 doordat Winnie met 9-11 in de 5e game verloor van Iljan, Colin in 4 games van Kristijan en Eddie met 5-11 in de 5e game van Friso.

Winnie van Rooij
Winnie en Eddie maakten het voor Papendrecht 1 en de vele toeschouwers nog spannend doordat beiden hun slotpartij in winst wisten om te zetten. Eerst vernederde Winnie Kristijan in 3 games en daarna wist ook Eddie zijn tegenstander om één overwinning te houden door Ilja eveneens in drie games te verslaan.
De slotpartij van deze middag eindigde in een anticlimax omdat Colin volledig uit zijn spel werd gebracht door Friso die gedecideerd driemaal een 3-11 liet noteren en daarmee een 4-6 winst mee naar Oegstgeest mocht meenemen.

Tot dusver een dikke en een nipte nederlaag voor de senioren van Papendrecht 1, wellicht dat VVV 1 volgende week in Leidschendam het eerste slachtoffer wordt?