Jeugd TTV Papendrecht pakt koppositie
30 sep

hattricks voor v.l.n.r.: Joey, Lieron en Jeremy
Zaterdagmiddag heeft de jeugdselectie in Eindhoven de koppositie in de landelijke B-klasse veroverd. Jeremy van der Graaff, Joey Maessen en Lieron Viveen noteerde elk een verdiende hattrick, alleen in het dubbel wist Papendrecht 1 nog niet winnend af te sluiten. Na 2 eerder mislukte pogingen van Lieron en Joey vormden tegen Flash 1 ditmaal Jeremy en Joey een koppel. Maar na 12-10 en een dikke 1-11 (!) volgde nog tweemaal 11-8 voor de Eindhovenaren Sven Hermans en Paul Hendriks.
Flash speelde met invaller Kevin Choi, geenszins een mindere speler. Lieron won van Kevin weliswaar simpel in 3 games, maar Jeremy werden 4 games afgedwongen en Joey kon pas na een beslissende 5e game de armen in de lucht steken.
Door deze dikke 1-9 zege staat het gepromoveerde Papendrecht 1 nu 3 punten voor op TTC Middelburg 1, de volgende tegenstander, zaterdag 6 oktober in opnieuw een uitwedstrijd, nu in Zeeland.

De seniorenselectie leed ook in de derde competitiewedstrijd een nederlaag, in Leidschendam bleek ook VVV 1 met 7-3 een betere tegenstander. Het begon al meteen slecht met Papendrecht 1, Colin Baldé verloor de openingspartij van Matthijs van de Heiden met 11-8 in de 5e game, Eddie van Weelde moest in 3 games zijn meerdere erkennen in Werff Thomas en Winnie van Rooij slaagde er niet in te zegevieren over Rick Bierhuis, hoewel hij wel nipt met 11-7 de 5e game verloor. Toen ook Eddie en Colin zonder gamewinst het dubbelpunt aan de gastheren moesten afstaan, stond er al een dikke 4-0 op het scorebord.
Vervolgens verloren Colin en Winnie opnieuw, nu van Werff resp. Matthijs . Het was Eddie die in zijn partij tegen Rick eindelijk een voor Papendrecht positief element in de wedstrijd wist te brengen, met 9-11, 14-16 en 2-11 werd het 6-1. Helaas verloor Winnie toen ook zijn derde partij.  Gelukkig wilde Colin zijn persoonlijke eer nog te redden met 1-12, 10-12, 11-4 en 2-11, wat ten koste ging van de palmares van Rick, en de slotpartij wist Eddie nog winnend af te sluiten, dit tot verdriet van Matthijs.
Ergo: derde nederlaag op een rij, volgende week wacht koploper BIT.NL 1, uit in Nijmegen.