Lovende woorden tijdens ALV
03 apr

Jan van Dalen zit de vergadering voor
Op de Algemene Ledenvergadering werd nog eens stilgestaan bij de feiten over het verenigingsjaar 2012. De in een redelijk aantal opgekomen leden hadden geen commentaar, lovende woorden en slechts een paar vragen aan het Bestuur van de TTV Papendrecht over het gevoerde beleid. Ook op het financiële terrein geen wanklank, de Penningmeester blijkt de zaken goed op orde te hebben, hem werd decharge verleend.

Zoals bijna ieder jaar werden tijdens de ALV de jubilarissen gehuldigd. 25-jarig lid werden Guido Houwing en Nathalie Nobel, de laatste was afwezig voor een behandeling aan haar gebroken pols.

pennenset voor Guido Houwing
Guido kreeg de gebruikelijke pennenset uit handen van voorzitter Jan van Dalen, die op zijn beurt voor zijn 25-jarig lidmaatschap werd gefeliciteerd door bestuurslid Gijs Ton. Gijs op zijn beurt werd tot zijn grote verrassing gedecoreerd met een uit de kluiten gewassen medaille voor het al weer 50 jaren lang vertoeven binnen de tafeltenniswereld.

50 jaar tafeltennis voor Gijs Ton
Maar het was nog niet gedaan met de lovende woorden. Zonder dat er – in zijn bijzijn - ooit een woord over was gerept tijdens de reguliere bestuursvergaderingen, hadden de overige bestuursleden besloten om vice-voorzitter Jan Tillemans te eren met de titel “lid van verdienste” (waarmee Jan in het goede gezelschap verkeert van oud-voorzitter Jan Schoon). Op de hem uitgereikte oorkonde werd verwezen naar een diversiteit aan activiteiten sinds 1976, zoals de oprichting van het clubblad Het Paapse Bat (i.s.m. Rob van Lambaart), de toernooi-organisaties, het wedstrijdsecretariaat alsmede de functie van vice-voorzitter.

Jan Tillemans
De verraste Jan Tillemans gaf in zijn dankwoord aan niet de enige te zijn die zich op vrijwillige basis inzet voor de TTV Papendrecht. Als het aan hem ligt zouden er nog meer leden geëerd moeten worden. En wie weet krijgt dit een vervolg.

Direct na de ALV werden voor de 3e maal dit jaar de klaverjaskaarten geschud. Zie een verslag hierover elders op deze nieuwssite.