Arne Spiering clubkampioen 2014 jeugd
2014

Vanavond werden de clubkampioenschappen enkelspel voor de jeugd gehouden. Er hadden zich 12 leden ingeschreven, maar toen we wilden beginnen bleken er 3 niet te zijn. De telefoon was bij de hand en er werd driftig gebeld. 2 van de afwezigen kwamen alsnog opdagen. Met enige vertraging werd er begonnen.

In verband met de grote hoeveelheid deelnemers en om iedereen zoveel mogelijk te laten spelen was er 1 poule van 11 deelnemers.  Alle deelnemers speelden dus tegen elkaar. Omdat wedstrijden om de best of 3 te lang zou duren (later dan 21.00-21.30 uur mocht het niet worden) werd er op tijd gespeeld. Elke wedstrijd duurde 8 minuten.

Vanaf het begin werd er fanatiek en met veel inzet gestreden om de punten. Vooral de spelvreugde bij de deelnemers was zeer groot. Halverwege de strijd waren er nog 2 spelers ongeslagen, Ruben Singewald en Robin de Korver. In de pauze kon men enigszins uitrusten en nieuwe energie opdoen voor het 2e deel van de strijd.

Na de pauze kwam Arne Spiering opzetten. Hij verloor als enige geen wedstrijd meer. Moegestreden na 10 partijen was iedereen benieuwd wie in de prijzen zou vallen. Er was geen enkele speler ongeslagen. Driftig werd onderling nagegaan wie hoeveel partijen had gewonnen. Na telling van de winstpartijen bleken dat er 3 spelers evenveel partijen hadden gewonnen. De prijzen zouden dus tussen deze spellers verdeeld worden.

Voordat ik mede ga delen wie 1, 2 en 3 zijn geworden wil ik de overige deelnemers:
Ruben Singewald, Mark Quist, Aram van de Graaf, Thomas Akerboom, Mees Boer, Lennard van Hal, Dirk Imanse en Nander Kroon bedanken voor hun deelname.

Na het tellen van het aantal winstpartijen, kwam het er dus op aan hoe het onderlinge resultaat van de spelers was. Wat bleek, de een won van de ander en de derde weer van de een etc. het kwam dus aan op het tellen van de partijpunten.

Uiteindelijk werd de uitslag:
1e​ Arne Spiering en bezitter voor een jaar van de wisselbeker.
2e​ Robin de Korver
3e ​Colin Lodder.

Dus: Arne, op de foto links, wist de selectiespelers Robin de Korver en Colin Lodder, tijdens een spannend toernooi de loef af te steken en mocht bij de prijsuitreiking de wisselbeker in ontvangst nemen.

Nogmaals, alle deelnemers bedankt voor een geslaagde avond en hopelijk zie ik jullie op 22 mei terug bij de clubkampioenschappen dubbel.

Namens de jeugdcommissie,
Simon van Sintmaartensdijk