Jeugd kersttoernooi 2018
20 dec

Luuk Krijgsman
Op donderdagavond 20 december was het zover. Het kersttoernooi 2018 voor de jeugd. Tijdens het toernooi werd in de persoon van Luuk Krijgsman het kampioenschap van jeugdteam 3 gevierd.

Met een opgegeven aantal van 17 spelers en een speler die zich nog had afgemeld waren we met 16 jeugdspelers voor het kersttoernooi.
Er waren 2 verschillende groepen, 1 voor de wat oudere/langer spelende jeugd en 1 groep met 2 poules voor de pupillen/net begonnen jeugd.

In groep 1 poule 1 zaten Ruben Singewald, Roberto den Hertog, Luuk Krijgsman, Arfan Mahmud en Ruben Helder.
Ruben H wist helaas niks te winnen, ondanks dat het soms toch best nog wel spannend werd. Hierdoor werd Ruben 5e in de poule. Arfan wist van zijn teamgenoot Ruben H te winnen en wist het Ruben S nog erg lastig te maken, hier verloor hij van met 12-10 in de 5e game waardoor Arfan 4e werd in de poule. Luuk speelde uitstekende partijen maar wist er helaas maar 2 te winnen, waardoor hij 3e werd in de poule. Ruben S wist 3 partijen te winnen maar werd wel met 2-0 verslagen door Roberto, waardoor hij 2e werd in de poule, en de ongeslagen Roberto werd poulewinnaar.

Groep 1 poule 2 was een vierkamp met Dirk Imanse, Daan Krijgsman, Mees Boer en Jesse Hooglander.
Jesse wist goed zichzelf te verdedigen, maar bleef helaas met lege handen, waardoor hij 4e werd. Daan wist 1 partij te winnen, maar wist het allemaal wel spannend te maken. Ondanks zijn goede spel werd hij 3e in de poule. Mees wist verrassend van Daan te winnen en hij had van Jesse gewonnen, wat betekende dat hij 2e werd in de poule. Dirk won alle partijen dus hij werd 1e in de poule.

Dit betekende dat in de kruisfinale Roberto tegen Mees moest aantreden en Dirk tegen Ruben S. Roberto verloor in 4-en van Mees met een set tussendoor van 15-17! Roberto ging verder voor de 3e prijs strijden en Mees stond in de finale.

Dirk tegen Ruben S werd ook in 4 games gespeeld, uiteindelijk in het voordeel van Dirk, met een 8-11, 11-6, 11-6 en 11-7. Ruben S moest dus tegen Roberto strijden voor de 3e plek en Dirk moest tegen Mees strijden voor de 1e plaats.

Ruben S tegen Roberto werd gespeeld in vijf spannende games, die in het voordeel van Roberto vielen: 7-11, 5-11, 11-7, 11-7, 5-11. Roberto dus een 3e plaats!

De finale tussen Dirk en Mees was minder spannend, dit werden 3 games in het voordeel van Dirk, 11-3, 12-10 en 11-6. Dirk dus een 1e plaats en Mees een verrassende 2e plek!

Halverwege het toernooi werd nog even stilgestaan bij het kampioenschap dat jeugdteam 3 in de najaarscompetitie behaalde in de 3e klasse A. Helaas lukte het Mae van Hees en Thomas Akerboom niet om de huldiging deze avond mee te beleven, maar 3e teamspeler Luuk Krijgsman liet zich de herinneringsmedaille als eerbetoon uiteraard wel bevallen. Een luid applaus van alle toernooispelers viel hem ten deel!

Groep 2 poule 1 was een 4-kamp met Thijs van Kapel, Nanoek Heijkamp, Jonathan Kamerling en Joas de Keizer.
Nanoek maakte het spannend maar bleef helaas, ondanks haar goede spel, met lege handen en werd zo 4e in de poule. Jonathan wist 1 potje te winnen en ondanks een spannende pot tegen Thijs, 13-15 en 11-13, bleef het bij 1 potje winst. Hierdoor werd Jonathan 3e. Thijs wist 2 potjes te winnen en verloor van Joas, hierdoor werd Thijs 2e in de poule en de ongeslagen Joas 1e.

Groep 2 poule 2
was een 3 kamp door een late afmelding met Johan Barten, Henri Kamerling en Bram Korevaar.
Johan bleef met lege handen ondanks 2 keer een spannende partij in 4 games en werd hierdoor 3e in de poule. Bram verloor van Henri waardoor Bram 2e werd in de poule en de ongeslagen Henri werd 1e in de poule.

De kruisfinales waren tussen Joas & Bram en Thijs & Henri.
We speelden “best of 3” omdat de tijd het niet toeliet om “best of 5” te spelen.

Joas tegen Bram werd spannend in 3-en, in het voordeel van Joas, 11-3, 7-11 en 11-5. Bram mocht gaan strijden voor de 3e plaats en Joas mocht door naar de finale!

Henri tegen Thijs was dan wel in 2-en maar nog steeds wel spannend! Met 11-13 en 8-11 in het voordeel van Thijs, mocht Henri proberen de 3e plek te gaan bemachtigen en Thijs mocht door naar de finale om tegen Joas te strijden!

De strijd voor de 3e plek tussen Henri en Bram wist Bram met 2-0 te winnen. Bram was dus 3e geworden!

De finale tussen Joas en Thijs werd ondanks weinig puntenverschil gewonnen door Thijs met 11-8 en 12-10! Hierdoor werd Thijs 1e en Joas 2e.

Gefeliciteerd voor alle prijswinnaars!
Iedereen bedankt voor jullie deelname!
Hopelijk hebben jullie het allemaal naar jullie zin gehad! Ik wens jullie fijne feestdagen toe en alvast een heel gelukkig en gezond nieuw jaar!

Organisatie en verslag door Michelle van der Spek