UITEINDELIJK KWAM ALLES GOED !!!
22 apr
2019

Zoals halverwege het seizoen geschreven, stonden de seniorenteams 1 en 2 er niet al te best voor. Team 1 stond op een gedeelde 4e plaats -met de wetenschap dat de zwakste nummer vier uit beide poules kan degraderen- en team 2 stond één punt onder de veilige streep op een vijfde plaats.

De start van de tweede helft was niet veel beter. Team 1 startte met twee nederlagen tegen de gedoodverfde favoriet De Sprint (1-4) en de jeugdige talenten van 21-UP (3-2). Winniet was zoekende naar zijn vorm en wist in beide partijen geen winst te boeken. De logische zege van Harm op plaatsgenoot Bekker en een winstpartij van Lieron plus de dubbel tegen 21-UP, zorgde voor drie schamele puntjes.

Team 2 startte met een gelijkspel tegen directe concurrent Taverzo -al werd vooraf op meer gehoopt gezien de opstelling Bas (1x winst), Harm (3x winst) en Richard (1x winst)- en boekte een magere 6-4 overwinning op nummer laatst TOG, waarbij de drie verliespartijen van mr. Stonehouse en de twee winst partijen van aanvoerdert Hou Wing opvielen. Niet geheel onbelangrijk, Bas scoorde een hattrick en versloeg voor het eerst zijn zwager (met tafeltennis welteverstaan, niet met rummikub).

Derhalve waren beide teams nog allesbehalve veilig, team 1 stond nog steeds onder de streep en team 2 er net boven. Koortsachtig overleg tussen beide captains, Opa van Rooij en Hou Wing aangevuld met het deskundige advies van NPC Patrick, leidde tot een doordacht plan: bij team 1 speelt jong met jong en oud met oud en bij team 2 wordt een extra beroep gedaan op de boys van team 1. Die tactiek pakte goed uit, Lieron en Harm versloegen overtuigend nummer laatst Alexandria (4-1) en team 2 pakte vier belangrijke punten tegen kampioen Gorkum, al werd er vooraf op meer gehoopt aangezien Lie Ron en Opa van Rooij opgesteld werden door aanvoerdert Hou Wing.

In de voorlaatste speelronde was het good old Eddy die de show stal. Schreven we na de eerste helft dat er nog ruimte was voor verbetering, tegen directe concurrent 't Centrum boekte Edje twee overtuigende zeges en won hij samen met Winnietenwel het dubbelspel, en zorgde Winwel voor het vierde punt.

Op donderdagavond uit naar Melissant, wie wil dat nou niet, dus had de aanvoerdert beschikking over al zijn spelers......toch? Met Dirk, Han No en Hou Wing achter de tafel en de overige spelers thuis op de bank, werden vier punten binnengesleept, waarbij alle drie een winstpartij boekten en ook het dubbelspel binnen sleepten. Zodoende stonden beide teams in de laatste speelronde op een veilige vierde plaats en had men alles weer in eigen hand. Team 1 zou bij een 5-0 winst sowieso veilig zijn en team 2 moest tenminste evenveel punten boeken als concurrent Taverzo. Team 1 koos voor de ervaring van Ed en Winny en boekte toch enigszins onverwacht een 5-0 overwinning op Vriendenschaar. Wat meer voor de hand lag, was dat het weer eens hopeloos mis zou gaan met de opstelling in de dubbel, wat ook gebeurde.....ach sommige dingen moet je koesteren! Drie dagen later mocht team 2 het thuis opnemen tegen eveneens Vriendenschaar. The Special One alias Hou Wing, liet bewust de wedstrijd wat later startten zodat de tussenstanden bij Taverzo - Gorkum in de gaten gehouden konden worden en hij had bovendien Lie Ron achter tafel gepositioneerd. Aangezien vooraf bekend was dat Vriendenschaar met twee dames achter de tafel zou verschijnen vond Hou Wing het niet verantwoord om bijv. Dr. Love op te stellen en vertrouwde hij op de onverstoorbaarheid van Bas en de gedrevenheid van Dirk. Een 6-4 winst volgde, terwijl Taverzo toch wel enigszins verrassend vijf punten bij elkaar sprokkelde tegen Gorkum. Hiermee zijn beide teams verzekerd van lijfsbehoud.

De vooraf verwachtte zekerheid van team 1 en het Mickey Mousse poule gehalte van team 2 bleken toch tegen te vallen. Of worden de eigen krachten inmiddels overschat? Hoe dan ook, werk aan de winkel! Ongetwijfeld worden er weer veel hoogtestages geboekt in de zomersop. Met de OZK, project X en de trouwerij van Bas en Leontien op de planning, genoeg stof om voor het volgende seizoen weer een nieuwe voorspelling te schrijven.

Ditmaal niet vanuit China maar vanuit Oostenrijk; een prettige zomer toegewenst!